توفان شدید به همراه گرد و غبار در خوزستان موجب وارد شدن خسارت ۷۹‌میلیارد ریالی به تاسیسات و شبکه برق استان شده است. به گزارش« ایسنا» این توفان که با سرعت ۹۰ کیلومتر استان خوزستان را در نوردید باعث قطع آب و برق ۶۰‌درصد مناطق شهری و روستایی استان شده و خسارت بسیاری نیز به خطوط و پست‌های فوق توزیع و شبکه توزیع وارد کرده است.

توفان در شهر اهواز نیز موجب سقوط یک دکل ۴۰۰ کیلو ولت خط انتقال مسجدسلیمان - اهواز و سقوط هفت دکل ۱۳۲ کیلوولت خط سوسنگرد - هویزه - بستان و سقوط ۲ دکل ۱۳۲ کیلوولت در محور سوسنگرد - حمیدیه و در نتیجه خاموشی در این مناطق شد.

این در حالی است که گرد و غبار و توفان‌های اخیر در استان خوزستان علاوه بر وارد کردن خسارت به خطوط برق موجب آلودگی شدید تاسیسات و تجهیزات برق رسانی ناشی از وقوع گرد و غبار غلیظ و بارندگی پس از آن شده است. سقوط درختان بر روی خطوط برق‌رسانی در شبکه توزیع نیز منجر به بروز قطعی برق در پست‌های فوق توزیع شد.

توفان شدید در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، هفت تپه، عبدالخان، سوسنگرد، بستان، هویزه، هفتگل، رامهرمز، باغملک، گتوند و بخش‌های عمده‌ای از اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، مسجدسلیمان و لالی موجب خاموشی برخی از مناطق شده بود که گروه‌های کشیک در مناطق مختلف استان با هماهنگی ستاد بحران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به مناطق مذکور اعزام و نسبت به ترمیم خطوط اقدامات لازم را به عمل آوردند.