بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح ساخت پل خلیج فارس پس از تصویب در نشست هیات دولت با سرمایه‌گذاری ۶۵۰‌میلیون یورو در قشم اجرا می‌شود.

محمدرضا اصغری با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ساخت پل خلیج فارس در کمیسیون امور زیربنایی و محیط‌زیست دولت به تصویب رسیده و به زودی در جلسه هیات دولت مطرح و تصویب خواهد شد. وی افزود: این طرح از نظر توجیهات فنی و اقتصادی مورد تایید دولت و وزارت راه‌وترابری قرار گرفته و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری این طرح تعیین شده و در سفر اخیر وزیر راه به استان هرمزگان نیز محل ساخت این پل مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

اصغری یادآور شد: طرح پل خلیج فارس در قالب طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس شامل ساخت پل دو هزار و ۲۰۰ متری خلیج فارس، ساخت خط ریلی مابین اسکله شهید رجایی بندرعباس و اسکله کاوه و گذر آن از روی پل، ساخت اتوبان خلیج فارس مابین دو اسکله کاوه تا اسکله لافت و توسعه و تجهیز اسکله بزرگ کاوه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: اجرای طرح پل خلیج فارس ۴ سال به طول می‌انجامد و ارتفاع پل از سطح دریا ۱۴ متر است.