مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از پیوستن تمامی تاکسیرانان این شهر به گروه آتش‌نشانان داوطلب خبر داد.

آتش پاد دوم حسن جعفری با بیان این مطلب افزود: به دنبال پیشنهاد طرح آموزش ایمنی و اطفای حریق رانندگان تاکسی و تجهیز تاکسی‌های سطح شهر مشهد به خاموش‌کننده‌های دستی از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، تمام تاکسیرانان این شهر به گروه آتش‌نشانان داوطلب خواهند پیوست.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مذکور گفت: یکی از علل وقوع حوادث مربوط به آتش سوزی خودروها و تصادفات منجر به حریق می‌باشد که بعضا حوادث بسیار غم‌انگیز و دلخراشی را شاهد بوده‌ایم، حال اگر در زمان حادثه یکی از خودروهایی که دچار حریق شده و یا یکی از خودروهای نزدیک محل حادثه، مجهز به یک دستگاه خاموش‌کننده می‌بودند و راننده آن آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده بود، به طور حتم می‌توانستند آمار و شدت خسارات وارده را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

وی ادامه داد: به همین منظور و در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی در سطح شهر، ضرورت آموزش رانندگان تاکسی و تجهیز آن‌ها به

خاموش کننده احساس شد.

جعفری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که با حمایت شهردار و معاون خدمات شهری صورت پذیرفت، طی استعلام از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، ۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی در شهر اعلام گردید که در ابتدای اجرای طرح به ۲۰ نفر از تاکسیرانان که آموزش‌های لازم را در آذر ماه سال جاری در ایستگاه ۶ این سازمان به صورت تئوری و عملی، گذرانیده بودندکارت شناسایی آتش نشان داوطلب به همراه بر چسب ویژه جهت نصب بر روی خودرو، یک دستگاه خاموش کننده و دفترچه ثبت حوادث اعطا شد.

وی خاطرنشان ساخت: عملیات شارژ کپسول‌ها نیز توسط این سازمان به صورت رایگان در قبال ثبت حوادث در دفترچه‌ها صورت خواهد پذیرفت.