بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بزرگ‌ترین مشکل پیش روی صنعت در استان را تامین آب عنوان کرد و گفت: با توجه به بحرانی بودن دشت‌های منطقه و محدود بودن منابع آبی، موقتا از طریق چاه‌های کشاورزی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و جابجایی آن برای شهرک‌ها این مشکل برطرف می‌شود.

وی افزود: ۱۳ ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که بر اساس اولویت‌بندی و نیاز به ترتیب فعال می‌شوند.

حجت ذاکر با بیان اینکه در حال حاضر پنج ناحیه صنعتی در سطح استان فعال است، اظهار کرد: نواحی صنعتی درمیان، مود، فاز دو سربیشه و بشرویه در اولویت نخست و نواحی سه‌ قلعه، آیسک و فاز دو سرایان در اولویت دوم این شرکت قرار دارند.

وی گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی شهرستان بیرجند دارای چهار فاز با وسعت ۳۵۰ هکتار است که در فاز یک آن امکانات اولیه تکمیل و بحث گاز، آب و شبکه فاضلاب تمام شده است و در فاز سه این شهرک نیز عملیات شبکه گاز تا پایان دی تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاز چهار شهرک نیز به وسعت ۸۰ هکتار در مرحله تملک قرار دارد، افزود: منبع ۲‌هزار متر مکعبی فاز سه شهرک صنعتی بیرجند که ۱۳۵ هکتار مساحت دارد نیز بهره‌برداری می‌شود.

ذاکر از بهره‌برداری حدود ۹۰ واحد تولیدی و قرارداد ۲۸۰ واحد در شهرک صنعتی بیرجند خبر داد و گفت: اولویت اصلی در بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام است.

وی عدم دریافت تسهیلات و تاخیر در پرداخت آن، تامین مواد اولیه و همچنین مواجه شدن با مشکلات موقتی بعد از بهره‌برداری اولیه را از جمله عوامل تعطیلی‌های موقتی در واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: در این راستا با تغییر خط تولید و جابه‌جایی آن تمهیداتی برای فعال بودن این واحدها اندیشیده می‌شود.