فعالیت ستاد تسهیلات سفر نوروز ۸۸ از اول اسفند ماه در مازندران آغاز می‌شود

ساری - خبرنگاردنیای اقتصاد: ستاد تسهیلات سفر در روستاهای هدف گردشگری استان مازندران فعال می‌شود.

محمد ابراهیم لاریجانی، قائم مقام ستاد تسهیلات سفر کشور در جلسه ای که به همین منظور در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: سیاست‌ها و ساختار گردشگری مازندران الگو گونه است. این استان در بخش گردشگری جزو استان‌های پیشرو بوده و ستاد تسهیلات سفر کشور آمادگی انتقال تجربیات مازندران را برای جذب گردشگر و ارائه تسهیلات به آنان و ایجاد رضایتمندی مسافران به سایر استان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ استان کشور و شهرستان‌های تابعه آنها ستاد تسهیلات سفر فعال است، یادآور شد: با توجه به شناسایی روستاهای هدف گردشگری، این ستاد در دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز فعال خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر این موضوع که شهرستان‌های مازندران به خاطر برخورداری از اقلیم و جاذبه‌های متنوع، گردشگران مخصوص به خود را در طول سال جذب می‌کند، افزود: برنامه محوری در فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر نوروز ۸۸ یکی از ضروریات است.

عیسی هاشمی‌، معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های مناسب گردشگری در استان گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توان صنعت گردشگری را در مازندران محقق کرد.

وی نبود راه‌های مواصلاتی مناسب برای توسعه گردشگری را یکی از مهم‌ترین موانع این صنعت در مازندران اعلام و تصریح کرد: ایجاد راه ریلی، توسعه خطوط هوایی، مسیر دریایی و... از ملزومات تحقق این صنعت در استان است و در مراحل بعدی نیز میزبانی مطلوب ایجاد تسهیلات و خدمات مناسب به گردشگران در طول سفر باعث رضایتمندی و استمرار سفر در مازندران خواهد شد.

رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در جلسه تسهیلات سفر از آغاز فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر نوروز ۸۸ از اول اسفند ماه امسال خبر داد و افزود: این استان در نوروز امسال بیش از ۵میلیون و ۷۰۰هزار گردشگر را به خود جذب کرد.

وی با اشاره به سفر ۱۲ الی ۱۵میلیون مسافر و گردشگر به مازندران در طول سال گفت: ۶۰ دستگاه اجرایی استان در امور ارائه تسهیلات و خدمات به این مسافران نقش دارند.

عباس‌نژاد یادآور شد: برای نظارت بر تاسیسات گردشگری شامل واحدهای استیجاری، اقامتی و پذیرایی و ساماندهی آنان، برخورد با متخلفان، ۹ نمایندگی نظارت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه فعالیت دارند.

وی نظارت بر این تاسیسات را از اهم سیاست‌های سازمان در اجرایی کردن اهداف ستاد تسهیلات سفر استان برشمرد.

وی همچنین از انتخاب ۱۱۷ منطقه نمونه گردشگری در مازندران خبر داد و افزود: ۴۰ منطقه از این گروه منطقه نمونه ساحلی و دریایی است که ۱۵ منطقه نمونه آن مصوب سفر اول هیات دولت به استان است و امکان‌سنجی این مناطق انجام شده است، ضمن اینکه اجرای این طرح‌ها در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است.