شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر پژوهش و اکتشاف شرکت ملی نفت کشور از اختصاص ۹۰‌میلیارد تومان اعتبار برای کارهای تحقیقاتی نفت در کشور خبر داد.

محمدرضا عمادی که برای حضور در سمینار بین‌المللی زمین‌شناسی نفت کشور به شیراز سفر کرده بود، با اعلام خبر فوق افزود: از این میزان اعتبار، ۱۰‌میلیارد تومان طبق قرارداد برای امور یاد شده به دانشگاه شیراز اختصاص یافته است.

وی همچنین از آغاز اکتشاف ۷ منطقه گازی و نفتی در استان فارس خبر داد و گفت: دو منطقه در سعادت‌شهر و خشت و کناره ساخته می‌‌شود، اما مکان مناطق دیگر هنوز مشخص نیست. وی در ادامه به اهداف برگزاری این سمینار اشاره کرد و گفت: ایجاد تعامل بین صنعت و دانشگاه به منظور ارتقای سطح توانمندی‌ها در اکتشاف و تولید نفت و گاز کشور از اهداف برگزاری این سمینار است.عمادی گفت: جلب سرمایه در میادین نفتی و گازی برای بهره‌برداری بهینه و متناسب با ظرفیت چاه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. وی افزود: سالانه بیش از ۳۰۰ بشکه نفت افت تولید طبیعی داریم که علاوه بر لزوم تامین این میزان باید برای رسیدن به سقف تولید افزایش بیشتری در تولید داشته باشیم. عمادی در ادامه تولید گاز در استان فارس را ۲۵۶‌میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان تولید در استان فارس که قطب گاز کشور است، نصف تولید گاز کشور را شامل می‌شود.