اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: سال گذشته ۳۱۶‌هزار تن گندم به صورت تضمینی و ۸۵‌هزار تن گندم به صورت توافقی توسط ۵۴ مرکز خرید، خریداری شد.

هرمز خواجوی، رییس سازمان تعاون روستایی خوزستان در جلسه هماهنگی مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و شرکت غله به منظور هماهنگی در خرید تضمینی یک میلیون تن گندم استان خوزستان در خصوص عملکرد تعاون روستایی استان در سال گذشته افزود: امسال نیز ۴۹ مرکز به شرکت غله معرفی شده و آماده هستیم در دو نوبت صبح و عصر و در صورت ضرورت به صورت شبانه‌روزی گندم کشاورزان را خریداری کنیم. وی افزود: تا تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان ۲۰‌هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

خواجوی همچنین با بیان اینکه امسال تنها شرکت غله مصوب کرد به کشاورزانی که به سازمان تعاونی روستایی گندم تحویل دهند به ازای هر تن ۵۰‌هزار ریال پرداخت کند، اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون تن گندم در استان خریداری شود. وی همچنین در خصوص خرید جو وکلزا گفت: متولی خرید این محصولات سازمان تعاون روستایی است که کلزا با قیمت ۶‌هزار و ۲۰۰ریال و جو نیز با قیمت ۲‌هزار و ۷۰۰ریال به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

خواجوی همچنین در خصوص گندم دروم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گندم دروم، گندمی با کیفیت ومخصوص کارخانجات تولید ماکارانی است این محصول نیز توسط سازمان تعاون روستایی در قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی و به صورت توافقی خریداری می‌شود.

معاون شرکت غله وبازرگانی منطقه ۴ نیز ضمن ابراز خرسندی از جلسات مشترک برای خرید گندم با بیان اینکه فصل برداشت گندم در واقع جشن برداشت گندم است؛ چرا که یک رویداد اقتصادی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حین خرید گندم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰‌میلیارد تومان نقدینگی در مدت ۲ ماه به حساب کشاورزان واریز می‌شود که نقش مهمی را هم در اقتصاد روستاها، کشاورزان واستان دارد، این امر می‌طلبد تا برنامه‌ریزی جامعی را در جهت اجرای طرح خرید تضمینی گندم داشته باشیم.