۱۴۶ طرح مخابراتی طی مراسمی به طور همزمان در استان کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مدیرعامل شرکت مخابرات کرمان در این مراسم گفت: برای اجرای این تعداد طرح مخابراتی، ۶۲‌میلیارد و ۳۷۲‌میلیون ریال هزینه شد.

حمید محمدی قوام افزود: تاسیس و توسعه ۸۸۰۰ شماره تلفن ثابت، نصب و راه‌اندازی BTS، نصب و راه‌اندازی ۳۵۲ دستگاه تلفن همگانی و ۹۸‌کیلومتر کابل‌کشی فیبرنوری محلی از طرح‌های مورد بهره‌برداری است.

وی کابل کشی ۴۰‌کیلومتر شبکه کابلی، تاسیس دفتر خدمات ارتباطی شهری، تاسیس ۵۵ دفتر خدمات ارتباطی روستایی و تامین ارتباط مخابرات روستایی را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری عنوان کرد.

او به خدمات دولت نهم در زمینه مخابرات اشاره و بیان کرد: در استان کرمان به منظور برقراری ارتباط هرچه سریع‌تر و راحت‌تر، تاکنون ۵۶۲ مرکز تلفن پرظرفیت و کم ظرفیت نصب شده است.

وی گفت: بر این اساس، ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان به ۸۱/۲۸ افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت مخابرات کرمان شمار تلفن‌های همگانی این استان را هفت هزار و ۸۰۵ دستگاه عنوان و بیان کرد: با توجه به حجم بالای جمعیت روستایی و نیز توزیع عادلانه خدمات مخابراتی، توسعه ارتباطات روستایی یکی از اهداف مهم این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون علاوه‌بر روستاهای دارای مرکز تلفن، سه هزار و ۴۹۹ روستا از ارتباط مخابراتی بهره‌مند شده‌اند.