مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: وزارت کشور در قالب طرح نهضت آسفالت، ۳۸۰‌میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص داد. معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ضرورت انجام اقدامات عمرانی شهری تصمیم گرفته شده است، تا حجم گسترده‌ای از معابر شهری با کمک و مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و پشتیبانی اعتبارات استانی آسفالت ریزی شود.

سعید حسین پور با اشاره به سهم ۵۰‌درصدی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای این طرح افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای که بین استانداری و سازمان شهرداری‌ها منعقد شده است، اعتبارات در حال تامین است.

وی با بیان این که یکی از زیربناهای آسفالت قیر است، گفت: با توجه به جهانی شدن قیمت قیر و اختلاف ۴برابری با قیمت قبلی، به دستور رییس‌جمهور قیر یارانه‌ای با قیمت قبلی (کمتر از ۱۰۰‌هزار تومان) و به صورت سهمیه‌ای برای استفاده شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این حرکت، معابر شهرهای بالای ۲۰‌هزار نفر آسفالت شود.

حسین پور افزود: با این وجود به اعتبار اختصاص یافته اعتراض کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم، دو برابر این اعتبار نیاز است. وی با بیان این که این طرح از ابتدای سال جاری شروع شده و این اعتبار ویژه امسال اختصاص یافته‌، اضافه کرد: استانداری خراسان رضوی با بازدید از روند اجرای این طرح به طور متناوب، کار را پیگیری می‌کند.

وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰‌درصد کمبودهای توسعه آسفالت شهرهای بالای ۲۰‌هزار نفر استان جبران شود، افزود: این طرح برای توسعه معابر، آسفالت است نه اصلاح یا روکش معابر مگر در مواردی که آسفالت از عمر بالایی برخوردار باشد.