تبریز - اسد فلاح: شهردار تبریز از ورود واگن‌های قطار شهری تبریز و چهار کلانشهر کشور تا ۱۵ ماه دیگر به کشور خبر داد.‌

علیرضا نوین گفت: خط دو مترو تبریز سال گذشته و همزمان با سفر رییس‌جمهور کلنگ‌زنی شد، بدون اینکه عملا بودجه جداگانه‌ای برای خط جدید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سال ۸۸، بودجه دولتی مترو تبریز از رقم ۱۵۰‌میلیارد تومان سال ۸۷ به رقم ۱۲۰‌میلیارد تومان کاهش یافته و این امر باعث نگرانی شهرداری است، چرا که پیشرفت اساسی کار هم به تامین بودجه بستگی دارد.

نوین تصریح کرد: شهرداری ۴۰‌میلیارد تومان برای خرید واگن‌ها اختصاص داده و تا ۱۵‌ماه دیگر به همراه واگن‌های شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد این واگن‌ها وارد تبریز می‌شود. وی در مورد روند کار حفاری نیز اظهار کرد: دستگاه TBM همچنان کار حفاری در زیرزمین در نزدیکی چهار راه منصور را دنبال می‌کند. شهردار تبریز افزود: دستگاه دوم نیز در حال نصب است، ضمن اینکه در قسمت منطقه لاله، هر چند از نظر تملک با مشکلاتی مواجه بودیم، اما این امر نیز خوشبختانه حل شده است، تعهد شهرداری این است که امسال کار تملک اراضی و ایستگاه‌ها تا میدان ساعت به اتمام برسد.

وی در عین حال تاکید کرد: از این پس کار احداث و توسعه ایستگاه‌های مترو را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد، کما اینکه قرارداد احداث ایستگاه کلانتر کوچه با بخش خصوصی نیز منعقد شده است. نوین همچنین از نگرانی‌های خود در مورد طرح ساماندهی مهرانه‌رود سخن گفت و اظهار کرد: تعهد شهرداری این است که امسال طرح عملیاتی ساماندهی مهرانه‌رود به پایان برسد. وی گفت: تاکنون تعهد ۲۰‌میلیارد تومانی خود را هزینه کرده‌ایم اما بحث پمپاژ آب و جاری شدن آب در بستر آن نگرانی عمده ماست و این موضوعی است که از اختیار شهرداری خارج است. نوین گفت: انتظار ما این است که سد شهید مدنی آبگیری شده و سایر دستگاه‌های متعهد در قبال ساماندهی مهرانه‌رود هرچه سریع‌تر به تعهدات خود عمل کنند تا شاهد ایجاد فضایی زیبا، مفرح و توریستی در دل شهر تبریز باشیم.