اهواز - خبرنگاردنیای اقتصاد‌: استاندار خوزستان گفت: به دستور رییس جمهور به مدت ۵ سال هر ساله مبلغ ۱۵۰‌میلیارد تومان به منظور جبران عقب افتادگی خوزستان با اولویت آبادان ،خرمشهر ،دشت آزادگان وهویزه به این استان اعتبار داده می‌شود. سید جعفر حجازی در حاشیه دیدار از روستای غرب خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اعتبارات خوبی که برای بازسازی استان در نظر گرفته شده است باید به منظور شناسایی مشکلات، دهیاری‌ها و شورا‌ها فعال شوند‌.

وی با تاکید بر اولویت تامین آب شرب برای مردم خرمشهر گفت: در حال حاضر روستا‌های مسیر خرمشهر تا شلمچه با اعتبار ۵/‌۶‌میلیون تومان در حال اصلاح شبکه هستند و همچنین مقرر شده است شرکت آب و فاضلاب روستایی در روستاهای حوزه غربی بدون دریافت حق انشعاب و کنتورگذاری تمام انشعابات آب اهالی را تامین کند‌.حجازی همچنین به توسعه باغات در شهر‌‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت‌: هیچگونه محدودیت برای توسعه باغات در این دو شهر نداریم و به ازای هر هکتار ۵/۱‌میلیون تومان در اختیار مردم قرار می‌دهیم‌.

وی ادامه داد‌: برای اولین بار در کشور همه نخل‌های کشاورزان و دام‌های سبک آن‌ها بیمه می‌شود.

همچنین در این دیدار تصویب شد که تمامی عملیات آب شهری به آبفار واگذار شود و تامین روشنایی ابتدای فلکه خرمشهر تا پل نو توسط اداره راه وترابری ظرف یک هفته انجام پذیرد.