اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان از جمع‌آوری ۵۵‌هزار انشعاب غیر مجاز برق در استان خبر داد.

حجازی در جلسه ستاد خشکسالی استان خوزستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۵۰‌هزار لامپ کم‌مصرف در این استان توزیع شده، ۵۵هزار انشعاب غیرمجاز برق جمع‌آوری و ۱۰‌هزار و ۵۰۰ انشعاب قانونی واگذار شده است، همچنین ۲۳‌هزار لامپ

پر مصرف اصناف به لامپ کم‌مصرف تبدیل شده است.

وی با اشاره به افزایش ۵/۱۰ درجه‌ای هوا نسبت به روز‌های گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه این افزایش دما در استان خوزستان به صورت ناگهانی ایجاد شده است، تشکیل ستاد خشکسالی با موضوعیت آب و برق با حضور مدیران کل دستگاه‌های مربوطه ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: با توجه به صرفه‌جویی‌هایی که در استان در روزهای گذشته انجام شده است، تا به حال فقط ۶درصد‌ افزایش مصرف را در استان داشته‌ایم و در نتیجه توانسته‌ایم با همکاری مردم و برداشتن انشعابات غیرمجاز پایداری در شبکه برق را ایجاد کنیم.

حجازی در ادامه با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های دولتی ۱۵درصد‌ کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، بیان کرد: با افزایش دما و نیاز مردم به استفاده از برق پیک مصرف برق به یکباره از ۳‌هزار و ۴۰۰ مگاوات به ۵‌هزار و ۷۴ مگاوت افزایش داشته و موجب فشار بر شبکه برق شده است که باتلاش‌های‌سازمان این مشکلات به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که تداوم گرما را در روز‌های آینده نیز داشته باشیم، گفت: در این زمینه مردم، ادارات و صنایع باید در زمینه استفاده صحیح از وسایل برقی و صرفه‌جویی، استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف در ساعات بعد از ظهر و اولیه شب، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی ادارات در ساعات پایانی کار و خاموش کردن تجهیزات برقی در ساعات پر مصرف پیک برق همکاری کنند.

استاندار خوزستان درخصوص وضعیت آب شرب نیز گفت: برای تامین آب شرب روستا‌هایی که از چشمه‌ها استفاده می‌کردند و در حال خشک شدن هستند با هماهنگی‌های انجام شده تانکر‌های آب بیشتری به این مناطق اعزام خواهد شد.

حجازی گفت: در بعضی از رودخانه‌ها نیز کمی‌آب موجب بالا رفتن شوری آب از جمله در رامهرمز، هندیجان، آبادان و خرمشهر شده است که با تمهیدات در نظر گرفته شده مقرر شد آب به صورت بسته‌بندی با قیمت نازل درب خانه‌ها تحویل داده شود.