مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۱۲میلیون و ۹۱۹هزار و ۱۶۴ تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد داشته است.

محمدرضا اشکریز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: از این میزان کالا شش میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۶۸ تن غیرنفتی و شش‌میلیون و ۳۴۷هزار و ۲۹۶ تن نفتی است. وی بیان کرد: در این مدت همچنین یک میلیون و ۷۷۰هزار و ۶۸۶ تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل که دو میلیون و ۳۱۶هزار و ۶۲۲ تن بود کاهش ۲۴درصدی را نشان می‌دهد.

اشکریز خاطرنشان کرد: میزان واردات مواد نفتی نیز در این مدت رشد یک‌درصدی را نشان می‌دهد به طوری که از دو میلیون و ۷۹۸‌هزار و ۵۱۵ تن در سال گذشته به دو میلیون و ۸۳۴‌هزار و ۱۳۷ تن در سال جاری رسیده است.

وی اظهار کرد: میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز با ۴۵‌درصد کاهش از ۳۲۷‌هزار و ۶۷۳ تن در سال ۸۷ به ۱۸۱‌هزار و ۸۱۸ تن رسید. اشکریز ادامه داد: در بحث صادرات مواد نفتی نیز در این مدت شاهد افزایش ۲۳‌درصدی بودیم به طوری که میزان صادرات این قلم از کالاها به دومیلیون و ۶۳۳‌هزار و ۶۵۵ تن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری رسید. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در بخش واردات کالاهای نفتی نیز ۳۰‌درصد رشد نشان می‌دهد به طوری که در این مدت ۷۵۲‌هزار و ۷۲ تن کالای نفتی از طریق بنادر استان وارد کشور شد.