دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: شهرداری مشهد طی چند سال اخیر با اجرای پروژه‌های مختلف که با چند ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی اجرا شده‌اند رکوردهای بزرگی را به ثبت رسانده است. در اقدامی جدید نیز با گذشت دو ماه از کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام قرار است با فعالیت شبانه‌روزی قسمت غربی این تقاطع را زودتر از موعد به بهره‌برداری برساند تا یکی از گره‌های ترافیکی این شهر قبل از نوروز ۹۲ رفع مشکل شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محمود ریحانی، مدیر نظارت بر پروژه‌های شهرداری مشهد ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام را از طرح‌های بزرگ در این شهر دانست و گفت: از آن جایی که محدوده شهید گمنام نزدیک حرم مطهر رضوی بوده و در ایام نوروز شاهد حضور میلیونی زائران در این منطقه هستیم، شهرداری عزم خود را جزم کرده تا همچون بسیاری از پروژه‌های شهری دیگر با کار شبانه‌روزی بخشی از پروژه را تا نوروز ۹۲ افتتاح کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که پل غربی را برای انتقال ترافیک در ایام نوروز قبل از تحویل سال با کارکردن در چند شیفت و بدون وقفه به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه سرعت اجرای طرح‌های شهری در مشهد بسیار بالا است، تاکید کرد: اگر موانعی همچون جابه‌جایی تاسیسات، تحصیل حریم‌ها و... نباشد شهرداری پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام را در ۶ ماه تکمیل و تحویل مردم خواهد داد. ریحانی بیان کرد: تاکنون این پروژه ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در ادامه برجسته‌نژاد، مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام توضیحاتی از روند ساخت و ساز و مشخصات فنی داد و گفت: در این پروژه یک زیرگذر به طول ۴۵۰ متر با شمع و دیواره‌های یک طرفه ساخته خواهد شد. به گفته وی خطوط ویژه برای بی آر تی و تاکسی نیز در این پروژه پیش‌بینی شده است. برجسته‌نژاد در خصوص هزینه‌های ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام، عنوان کرد: خود پروژه ۱۱ میلیارد تومان و تحصیل حریم آن جداگانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه را به همراه دارد.