ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۵۰هکتار از زمین‌های میانکاله به منظور ساخت تاسیسات گردشگری و ساخت طرح‌های طبیعت‌گردی به بخش‌خصوصی واگذار شد. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در هشتمین جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان مازندران با اشاره به طرح‌های ارائه شده توسط شرکت طراحان پیرامون با عنوان آشتی انسان با طبیعت در منطقه میانکاله گفت: ۵۰هکتار از زمین‌های میانکاله پس از انجام تشریفات قانونی به شرکت متقاضی واگذار خواهد شد. وی افزود: شرکت موظف است بلافاصله بعد از واگذاری زمین‌ نسبت به شروع عملیات اجرایی بر اساس نقشه مصوب اقدام کند.

بر اساس این گزارش، شرکت فوق سه ماه فرصت دارد تا پیشرفت فیزیکی طرح مورد نظر را برای بررسی در کمیته طبیعت‌گردی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه کند و چنانچه طرح دارای پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی شده نباشد پس گرفته خواهد شد.

استاندار مازندران از صدور ۲۱ فقره موافقت اصولی برای احداث مجتمع‌های بین‌ راهی از سوی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خبر داد و افزود: با توجه به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان در خصوص ساخت ۳۰مجموعه خدماتی و رفاهی بین راهی، حداکثر تا اول بهمن ماه سال‌جاری، زمین‌های مورد نیاز برای ساخت توسط دستگاه‌های مربوطه به سرمایه‌گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.