همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان از افزایش ۲۹درصدی اعتبارات عمرانی سال آینده استان همدان خبر داد. علی حیدر نوری گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی استان همدان در سال ۸۷، یک هزار و ۳۴۶میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. وی افزود: به این ترتیب در سال آینده ۲/۶۵درصد اعتبارات عمرانی کشور به همدان اختصاص دارد که رشد این رقم ۱۰درصد بیشتر از میانگین کشور است.

معاون استاندار همدان همچنین اعتبارات عمرانی امسال همدان را یک هزار و ۴۷میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی که صد درصد اعتبار عمرانی امسال را جذب کنند، به همان نسبت اعتبار عمرانی سال آینده میان آنان توزیع می‌شود. وی افزود: اعتبار هزینه‌های جاری استان همدان در سال آینده نیز ۱۰درصد افزایش یافته و ۵۵۴میلیارد ریال اعتبار برای هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۸۷ پیش‌بینی شده است.

حیدر نوری افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید با مدیریت مناسب از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه در سال آینده جذب نیروهای قراردادی و شرکتی ممنوع است، از دستگاه‌های اجرایی خواست با پیگیری مجوز استخدام از نیروهای توانمند استفاده کنند.