ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: در اولین روز از هفته راهداری و حمل‌و‌نقل، کلنگ ساخت بزرگ‌ترین پایانه حمل‌و‌نقل بار در بندر امیرآباد به زمین زده شد. هاشمی، معاون عمرانی استاندار مازندران در مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: بندر امیرآباد به عنوان قطب بنادر شمال کشور و یکی از بنادر بزرگ ایران به شمار می‌رود. با ساخت پایانه حمل‌و‌نقل بار در این مکان، زمینه ورود و خروج آسان ۱۵میلیون تن کالا در سال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این پایانه در زمینی به وسعت ۲۵هکتار ساخته می‌شود، افزود: قرار است ساخت این پایانه در کوتاه‌ترین زمان و در دو سال به پایان برسد.

حیدر سنگاشکن، مجری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح نیز در این مراسم نیاز بندر امیرآباد را به عنوان بندری نوپا، ساخت پایانه حمل کالا اعلام کرد و افزود: تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و شرکت‌ها به صورت پراکنده در این بندر در حال کار هستند در صورتی که در کل کشور شرکت‌ها به صورت مجتمع فعالیت انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲شرکت در این بندر مستقر هستند که بعد از اجرای طرح پیش‌بینی می‌شود، تعداد شرکت‌ها به ۶۰شرکت حمل‌و‌نقل بار بالغ شود.

وی یادآور شد: این طرح با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۵/۴میلیارد تومان و با امکانات رفاهی، شعب بانک‌ها، سرویس‌های پذیرایی، شرکت‌های بیمه، رستوران‌ها، هتل‌ها، کارواش‌، سرویس بهداشتی و ... طی مدت دو سال و در دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی مرحله امسال اجرای طرح را استقرار شرکت‌ها به صورت غرفه و پلاک‌بندی در این مکان اعلام کرد که با سیاست‌های تشویقی برای هر شرکتی که زودتر طرح خود را به بهره‌برداری برساند، اجرا خواهد شد و در فاز دوم نیز امکانات رفاهی ذکر شده در نظر گرفته شده است.

سنگاشکن اولویت‌های حمل اجرای طرح را قرار گرفتن در جوار مونوریل و اتوبان ۴۵متری بندر اعلام کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک این پایانه به بزرگ‌ترین پایانه حمل بار بندری کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.