کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: امسال ۲۵هزار تن محصول انار از شهرستان نطنز به خارج از کشور صادر می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: ۳۰درصد از محصول انار تولیدی این شهرستان به وزن تقریبی ۲۵هزار تن به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس می‌شود.

ابوالفضل معینی‌نژاد افزود: محصول ممتاز انار شهرستان نطنز موسوم به «انار نادری» که عمدتا در باغات بخش «بادرود» این شهرستان تولید می‌شود، به سبب کیفیت بالا، مورد توجه صادرکنندگان است.

به گفته وی در حالی که هر کیلوگرم محصول انار این شهرستان در کشورهای مقصد بین یک و نیم تا ۲دلار به فروش می‌رسد، تنها پنج الی شش هزار ریال در هر کیلو عاید باغداران خواهد شد و بخش عمده این درآمد نصیب افراد واسطه و صادرکنندگان می‌شود.

وی همچنین به افزایش سه برابری قیمت عمده‌فروشی محصول انار امسال نسبت به سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: رونق صادرات این محصول، سبب این افزایش قیمت شده است.

معینی‌نژاد از شهرستان نطنز به عنوان پنجمین قطب تولید انار کشور نام برد و خواستار توجه هرچه بیشتر در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال در این شهرستان شد.

معینی‌نژاد مهم‌ترین مشکل صادرات انار این شهرستان را کمبود نقدینگی، وجود قوانین و تشریفات دست و پاگیر اداری و نبود سردخانه مجهز و مناسب در این منطقه دانست.

به گفته وی، یک هزار و ۳۰۰هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت انار اختصاص دارد.