مناطق آزاد طی یک دهه اخیر در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور به عنوان بازار هدف داخلی مطرح می‌باشند، در این میان منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از پتانسیل‌های اقتصادی- صنعتی طی سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توانسته است بازار مطمئن برای جذب سرمایه‌های انسانی باشد. طی دو هفته گذشته شاهد انعکاس خبر راه اندازی بزرگترین پالایشگاه تصفیه روغن خاورمیانه در قشم بودیم که نوید بخش ایجاد یک کارآفرینی عظیم از سوی بخش‌خصوصی در منطقه آزاد قشم است.

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به ابتکار گروه صنعتی جم برای تامین مواد اولیه و برنامه اشتغالزایی برای بیش از سه هزار نفر، باید گفت که در کشور ما به منظور گذر از مرحله سنتی به صنعتی باید به توانمندی‌ها و قابلیت‌های کارآفرینان در عرصه‌های مختلف، اعتماد و فضای مناسب را با حمایت‌های لازم برای آنها فراهم کرد.

احمد بزرگیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با توجه به اینکه باید از فعالیت‌های کارآفرینی حمایت منطقی کرد، می‌گوید: بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه با فراهم آوردن امکانات لازم و کاهش زمان ارائه تسهیلات به کار آفرینان، سبب جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری توسط آنها می‌شوند.

رییس شبکه سراسری خانه‌های صنعت و معدن ایران،نیز با تبریک به منظور راه‌اندازی بزرگ‌ترین پالایشگاه تصفیه روغن خاورمیانه از سوی بخش‌خصوصی می‌گوید: دامنه تاثیرات کارآفرینی بر جامعه بسیار وسیع است و از تغییر در ارزش‌های اجتماعی تا رشد شتابان اقتصادی را در بر می‌گیرد.

جلیل مکینه چی، رییس هیات مدیره گروه صنعتی جم می‌افزاید: کارآفرین باید ریسک‌‌پذیر باشد؛ یعنی بتواند نسبت به موقعیت، شرایط، امکانات و برای کسب موفقیت احتمالی مبارزه کند.