6 طرح بزرگ عمرانی در کاشان اجرا شد

کاشان - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: شهردار کاشان از صرف اعتبار ۸۲میلیارد ریالی برای اجرای ۶ طرح بزرگ عمرانی در این شهر خبر داد. سیدحسین طباطبایی گفت: طرح ساخت جاده ورودی نطنز به کاشان به طول ۷ کیلومتر و عرض ۶۰ متر شامل دو باند تندرو و دو باند کندرو از جمله این طرح‌ها است که برای اجرای آن افزون بر ۳میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، دسترسی بهتر و سریع‌تر خودروهای عبوری این جاده به بزرگراه کاشان ـ اصفهان است.

شهردار کاشان از تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس به عنوان طرح دیگر شهرداری کاشان که با هزینه ۲۵میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، یاد کرد و گفت: این تقاطع با هدف دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و بیمارستان شهید بهشتی، روان‌سازی ترافیک و تسهیل در تردد وسائط نقلیه ترانزیتی با عرض پل ۳۰/۱۸ و ارتفاع پل ۳۰/۵ متر و طول ۵/۶۴ ساخته شده است.

وی در ادامه به ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره توسط شهرداری کاشان اشاره کرد و گفت: این سالن‌ها که با هدف توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی ساخته شده، دارای سکوهای نشیمن، سرویس‌های اداری بهداشتی و فضایی بیش از ۱۵هزار متر مربع است که برای ساخت و بهره‌برداری از آن ۲۰میلیارد ریال هزینه شده است.

طباطبایی همچنین به ساخت بلوار سردار شهید مصطفی واجدی در مسیر پرترافیک جاده قمصر اشاره کرد و گفت: این بلوار که با هدف کاهش بار ترافیکی و سهولت در امر تردد شهروندان شهرک ۲۲ بهمن و همچنین دسترسی آسان به بزرگراه کاشان- اصفهان ساخته شده دارای ۵/۸ کیلومتر طول و ۴۵ متر عرض و دو باند تندرو و کندرو است که با هزینه ۵/۱۲میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان طرح جنگل‌کاری اطراف شهر با هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال و طرح ساخت پارک بزرگ شهر در سایتی به وسعت ۵/۳ هکتار با هزینه ۱۲میلیارد ریال را از جمله دیگر طرح‌های اجرایی شهرداری کاشان برشمرد.

گسترش فضاهای سبز و افزایش سرانه آن از جمله اهداف شهرداری کاشان عنوان شده است.