تعداد اسکله‌های بندر امیرآباد به 9 اسکله افزایش یافت

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ساخت اسکله ۷۷ متری غلات در بندر امیرآباد استان مازندران ۶ ماه زودتر از مدت قرارداد انجام شد.

قلی‌نژاد، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در دیدار اعضای هیات پی‌گیری مصوبات سفر استانی رییس‌جمهوری از بندر امیرآباد در نشست مشترک با این هیات، ضمن اعلام خبر فوق افزود: با اتمام این اسکله، مجموع اسکله‌های قابل بهره‌برداری به ۹ پست اسکله افزایش یافته است. وی با اشاره به مصوبه سفر استانی هیات دولت در خصوص تکمیل فاز یک بندر امیرآباد افزود: با اجرای ۴ پست اسکله جدید و تکمیل اسکله‌رو- رو قطار، تعداد اسکله‌های بندر در پایان فاز یک به ۱۴ پست خواهد رسید. مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود، افزود: مدت اجرای طرح ۳۰ ماه است و طراحی آن به گونه‌ای انجام شده که ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با تناژ بالاتر از ۱۰هزار تن را خواهد داشت.

قلی‌نژاد در ادامه اضافه کرد: به منظور تکمیل فاز یک بندر، ساخت سایر زیرساخت‌های مربوط به آن از جمله ساختمان امور بندری، قرنطینه، استاندارد و نهاد ریاست‌جمهوری نیز آغاز شده، ضمن آنکه طرح‌های دیگر از قبیل ایستگاه گاز بندر، سایت مخابرات و ساخت خط لوله از اسکله تا زون نفتی نیز از برنامه‌‌های آتی این بندر است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده را جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی بیان کرد و گفت: تاکنون چند قرارداد بزرگ در زمینه ساخت کارخانه کاغذ، کارخانه آرد، نیروگاه، دوسیلوی غلات، کارخانه پوشش بتنی لوله، مخازن ذخیره مواد نفتی و سردخانه و سورتینگ میوه با بخش‌خصوصی منعقد شده است که عملیات اجرایی تعدادی از آنها شروع و بقیه نیز در مرحله مطالعات زیست‌محیطی و معرفی به سیستم بانکی برای برخورداری از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده قرار دارند.

قلی‌نژاد ضمن تشکر از مدیران ارشد استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی از قبیل محیط‌زیست و بانک‌های عامل خواستار همکاری و مساعدت بیشتر آنها به منظور به ثمر نشستن سریع‌تر این طرح‌ها و ایجاد اشتغال برای قشر جوان و بیکار مازندران شد.