ساری - نظیفه رستمی: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران از اتمام عملیات اجرایی‌هزار و ۵۵۴ طرح عمرانی با اعتبار ۵۷‌میلیارد‌تومان در سال‌جاری خبر داد.

ولی‌الله فرزانه، معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این مطلب تصریح کرد: عملیات اجرایی ۲۸۹ طرح عمرانی دیگر نیز در سال جاری آغاز شده که ظرف دو تا سه سال آینده به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبارات عمرانی مازندران ۱۳۶‌میلیارد‌تومان ابلاغ شده است، گفت: تعداد طرح‌های عمرانی قابل اجرای تعریف شده در سال جاری تاکنون دو‌هزار و ۲۱۵ طرح است.

وی افزود: ۳۷۲ طرح دیگر نیز جدید تعریف شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دو‌هزار‌میلیارد‌تومان ظرف چهار سال گذشته در بخش عمرانی مازندران هزینه شده است، افزود: در چهار سال اخیر از محل اعتبارات ملی و استانی و ردیف‌ها و تبصره‌ها بالغ بر سه‌هزار‌میلیارد‌تومان طرح و طرح تعریف شده که در مراحل پایانی و افتتاح قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به افزایش درآمد مالیاتی مازندران طی سال‌های اخیر با تقدیر از تلاش‌های مردم به واسطه پرداخت مالیات‌ها، اظهار کرد: چنانچه برای مردم اطلاع‌رسانی شود که وصول مالیات‌ها در جهت عمران و آبادانی استان هزینه می‌شود، در پرداخت آن با رغبت بیشتری همکاری می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار در ادامه اعتبارات فصل حمل‌و‌نقل استان در سال جاری را ۱۹‌میلیارد‌تومان اعلام کرد و از وزارت راه خواست تا با توجه به مصوبات هیات‌وزیران در بخش راه، رقم اعتبارات ملی تخصیصی مازندران را در این بخش افزایش دهد. سید عیسی‌هاشمی حیدری، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و ترابری به مازندران اظهار کرد: تمامی مصوبات جلسه که به امضای وزیر رسیده باید اجرایی شده و حوزه راهسازی مازندران باید نسبت به این اقدام جدیت کامل داشته باشد.

وی همچنین از مدیر حوزه راهسازی استان خواستار توجه و نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران شد و بر اجرای طرح کمربندی شمالی ساری نیز تاکید کرد.