اهواز - کیوانه گرجی: با اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش اثرات خشکسالی و رفع قطعی‌های مکرر در آغاجاری، آب شرب شهروندان در این شهر پایدار شد.

مدیر عامل آبفای آغاجاری، ضمن بیان اینکه در حال حاضر تنها محل تامین آب شرب مردم در آغاجاری رود خانه مارون است، اظهار کرد: آب مورد نیاز مردم شهر توسط یک خط انتقال به طول بیش از ۱۳کیلومتر به تصفیه خانه و پس از آن به شبکه توزیع وارد می‌شود.

محمد رفیع احیایی اذعان کرد: مراحل تصفیه آب به صورت استاندارد وبا EC ۲۸۰۰ از طریق خط انتقال به یک مخزن ۶‌هزار مترمکعبی وارد می‌شود تا از این طریق، آب با کیفیت مطلوب‌تری در اختیار مردم قرار بگیرد.وی با تاکید بر اینکه این اداره در تلاش برای بهبود کیفیت و کاهش EC آب در این شهر است، ادامه داد: در سال گذشته ۲ حلقه چاه آب با عمق ۹۶ متر با هدف بهبود کیفیت آب شرب شهر حفر شد و هم‌اکنون بعد از آزمایش عملیات پمپاژ، مقدمات ایجاد خط انتقالی آب این چاه‌ها به طول بیش از ۳ کیلومتر به تصفیه خانه در حال انجام است.

مدیر عامل آبفای آغاجاری با اشاره به اینکه EC آب این چاه‌ها ۱۵۰۰ میکروموس تعیین شده است، توضیح داد: در صورتی که این چاه‌ها وارد مدار شوند، کیفیت آب شرب شهر به صورت جدی بهبود می‌یابد.احیایی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته آب به صورت ۱۲ ساعت در روز در اختیار مشترکان قرار می‌گرفت، اما با اقدامات صورت گرفته آبرسانی به مشترکان از نیمه دوم سال گذشته در بخش‌هایی از شهر و از ابتدای سال جاری تمام مناطق شهر به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

وی همچنین در ادامه به آغاز عملیات بازسازی تصفیه‌خانه این شهر از سال ۸۶ خبر داد و گفت: این عملیات مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

رفیع احیایی همچنین با اشاره به شبکه توزیع ۴۳ کیلومتری آب در آغاجاری افزود: ۷۰‌درصد از خطوط شبکه توزیع در این شهر فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.

به گفته وی، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای بازسازی خطوط فرسوده شهر، بیش از ۱۰‌میلیارد‌ریال اعتبار نیاز است.

احیایی در پایان با بیان اینکه روزانه ۶‌هزار مترمکعب آب در اختیار ۳هزار و۸۰۰ مشترک در این شهرستان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره به منظور کاهش پرت آب در شهر، تعداد یک‌هزار و۹۰۰ کنتور خراب را تعویض کرده و تعویض ۳۰۰ کنتور معیوب دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داده است.