گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: استفاده از ۲۰‌میلیون‌یورو سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب کرج تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران، حسین نوری با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان سرمایه در قالب بیع متقابل «فایناس » جذب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در اجرای طرح شبکه فاضلاب غرب استان تهران از جمله شهرستان کرج استفاده از ۱۲۶‌میلیون‌یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته و بخش عمده‌ای از تشریفات اداری مربوط به آن نیز انجام شده است. این مسوول اظهار امیدواری کرد: با جذب این اعتبارات اجرای طرح شبکه فاضلاب کرج از شتاب مناسبی برخوردار شود و ظرفیت ۱۴۰‌هزار نفری آن طی یک‌سال به ۴۲۰‌هزار نفر افزایش یابد.

نوری یادآور شد: اجرای طرح شبکه فاضلاب کرج از سال ۷۴ آغاز شد و طبق برنامه قرار بود مرحله اول آن در سال ۸۳ به بهره‌برداری برسد، اما به علت کمبود اعتبارات تاکنون این کار محقق نشده است.

وی گفت: اکنون ۲۵‌درصد مرحله اول این طرح اجرا شده و ۸‌هزار مشترک به شبکه فاضلاب در کرج متصل شده‌اند.

نوری خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه فاضلاب از الزامات توسعه پایدار هر جامعه‌ای محسوب شده و مزایای زیادی از جمله افزایش سطح بهداشت عمومی، استفاده چندین باره از آب در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های زیرزمینی آب دارد.

وی گفت: اکنون در برخی از مناطق کرج مانند مهرشهر و کیانمهر به خاطر بالا بودن سطح سفره‌های زیرزمینی چاه‌های جذبی برای دفع فاضلاب مفید نبوده و در برخی مناطق مانند عظیمیه و رجایی‌شهر نیز به دلیل سنگی بودن زمین دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی‌شود.