بیرجند- محمد قربانی: طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیران عامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، جمعی از مشتریان بانک کشاورزی، خانواده برندگان و کارکنان این بانک، ۲۳دستگاه پژو پارس به برندگان خوش شانس مرحله دوم قرعه کشی حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه بانک کشاورزی در سال ۱۳۸۷ در محل سالن همایش زنده یاد مهندس دری گیو مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار خراسان جنوبی در مراسم اهدای این جوایز گفت: از سوی بانک‌ها مراسم قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز طی یک یا دو مرحله در سال به منظور تکریم سنت الهی قرض‌الحسنه و پاداش‌دهی دنیوی برگزار می‌شود.

سید صولت مرتضوی به گام‌های موثر دولت نهم در راستای گسترش قرض‌الحسنه اشاره کرد و یادآورشد: در دولت دهم عزم براین است که فرهنگ قرض‌الحسنه به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در این راستا باید منابع و مصارف قرض‌الحسنه افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: درگذشته مردم نیازهای خود را به صورت رودرو و با قرض دادن و قرض گرفتن حل می‌کردند، ولی امروزه بانک‌ها به عنوان حلقه واسط، این وظیفه را بر عهده دارند.

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی نیز در ابتدای این مراسم به ۱۲۰نوع خدمت ارائه شده از سوی این بانک به مردم اشاره کرد و گفت: این بانک با دارابودن یک‌میلیاردو ۹۶۵‌میلیون‌ریال مانده تسهیلات تا پایان تیرماه سال جاری بیشترین مانده تسهیلات پرداختی به مشتریان را در سیستم بانکی استان به خود اختصاص داده است.

فرهاد فنودی افزود: در راستای مصوبه هیات دولت، شعب بانک کشاورزی درسطح استان ۳۱هزار و۲۱۳ فقره تسهیلات کشاورزان را به مبلغ ۸۵۰‌میلیارد‌ریال استمهال کرده است.

وی تعداد شعب این بانک در سطح استان را ۳۲ شعبه عنوان کرد و ادامه داد: سود دریافتی از ۱۲هزار و۷۱۰ نفر از مشتریان خوش حساب که اقساط خود را پرداخت کردند به حساب آنان برگشت داده شد که در مجموع ۱۲۴‌میلیارد‌ریال از این بابت به حساب دولت واریز

شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: این صندوق مورد حمایت کشاورزان و دامداران منطقه است که توانسته‌ایم بالاترین میزان پرداخت غرامت در ۳۰ استان کشور را به خود اختصاص دهیم.