ساری - نظیفه رستمی: طی ۴ سال گذشته ۹۱‌میلیارد‌ریال در عملیات اجرایی طرح‌های قائم‌شهر استان مازندران سرمایه‌گذاری

شده است.

شکرالهی، مدیر امور توزیع برق قائم‌شهر با تشریح فعالیت‌های ۴ ساله امور برق قائم‌شهر گفت: طی ۴سال گذشته ۲۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی و۹۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی در قائم‌شهر ساخته شده و ۵۷۲ دستگاه پست هوایی و ۱۶ دستگاه پست زمینی در مناطق مختلف امور توزیع برق قائم‌شهر نصب شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۰۰۰/۳۰ مشترک به تعداد مشترکان این شهرستان افزوده شده است، افزود: در حال حاضر تعداد مشترکان امور برق قائم‌شهر ۱۲۰۸۴۶ مشترک است.

مدیر امور توزیع برق قائم‌شهر همچنین از ساخت ۱۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۹۷ دستگاه ترانسفورماتور هوایی در اصلاح و مرمت شبکه‌های توزیع برق قائم‌شهر خبر داد.

وی در ادامه با بیان عملکرد این اداره در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۷۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی و ۳۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی ساخته شد و ۱۸۸ دستگاه پست ۲۰ کیلوولت هوایی و ۵ دستگاه پست ۲۰ کیلوولت زمینی در مناطق مختلف قائم‌شهر نصب شد.

شکرالهی گفت: به منظور اجرای برنامه‌های مدون مدیریت مصرف تعداد ۲۰۰۰ لامپ کم‌مصرف پر بازده نیز جایگزین لامپ‌های روشنایی معابر در امور قائم‌شهر شده و تعداد ۰۰۰/۵۰ لامپ کم مصرف هم با قیمت یارانه‌ای در بین مشترکان برق قائم‌شهر توزیع شد.

وی اعتبار سال گذشته امور را ۲۵‌میلیارد‌ریال و مجموع اعتبارات ۴سال گذشته این اداره را ۹۱‌میلیارد‌ریال عنوان کرد.

مدیر امور توزیع برق قائم‌شهر در ادامه از افتتاح ۶ طرح با اعتبار ۵۸۳۲‌میلیون‌ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

وی ساخت خطوط محوری چاه‌های کشاورزی، اصلاح و مرمت روستایی، برق رسانی و کابل‌کشی پست‌های زمینی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

شکرالهی در ادامه از بدهکاری ۱۰‌میلیارد‌ریالی مشترکان به امور برق این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با عنایت به هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری در صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب به مردم عزیز و شریف در سایه پرداخت به موقع هزینه‌های مصرفی برق مشترکان تحقق می‌یابد، از این رو تقاضای ما از مشترکان فهیم شهرستان قائم‌شهر پرداخت به‌موقع هزینه‌های صورت‌حساب‌های برق در موعد مقرر است.