شیراز - محمد صداقت: در مراسمی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، پارک پرندگان تزئینی شیراز افتتاح شد.

مهرزاد خرد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم افتتاح این پارک بیان کرد: ایجاد پارک پرندگان در کلان‌شهر شیراز باعث گسترش صنعت اکوتوریسم می‌شود و این امر یکی از نیازهای استان فارس و شهر شیراز بود که توسط بخش خصوصی محقق شد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس عرصه پهناوری به دلیل تولید ثروت است، گفت: این باغ به منظور ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری بدون هیچگونه تسهیلاتی در منطقه‌ای خوش آب و هوا ساخته شده است تا تفرجگاهی برای صرف اوقات فراغت مردم شیراز باشد.

خرد در ادامه از ایجاد دهکده گل و گیاه در شهر شیراز خبر داد.

اسماعیل قاسمی، مدیر باغ پرندگان شیراز نیز در این مراسم گفت: این باغ با سرمایه اولیه یک‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون‌تومان با هدف ایجاد مرکزی برای نگهداری و آموزش و پرورش پرندگان زینتی، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی مکانی برای تفریح مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این باغ بیش از ۳‌هزار قطعه پرنده زینتی از ۳۰ کشور جهان جمع‌آوری و برای تماشای عموم قفسه‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: در این باغ از کوچکترین پرنده که فنچ است تا بزرگترین آنها که شترمرغ است در محیطی بهداشتی نگهداری می‌شود.

قاسمی گفت: به زودی با نرخ ورودی ۲‌هزار‌تومان این باغ برای بازدید عموم آزاد می‌شود. وی در ادامه از راه‌اندازی پارک وحش در شیراز خبر داد و گفت: این پارک با دومیلیارد‌تومان تا دو سال دیگر ساخته می‌شود.