شیراز - محمد صداقت: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: ۷۰‌درصد کالاهای تولیدی این استان که مشمول استاندارد هستند، دارای علامت استاندارد شده‌اند.

غلامحسین شفیعی با اعلام این مطلب افزود: با اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردها) ۱۰۰‌درصد واحدهای تولیدی تا پایان امسال علامت استاندارد دریافت می‌کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح کنترل بازار و کالاهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد توسط کارشناسان استاندارد از بازار خریداری و بر اساس استانداردهای ملی ایران مورد آزمون قرار می‌گیرد.

شفیعی افزود: این امر در جهت کنترل واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در سراسر کشور و کنترل کالاهایی که در ساعاتی که کارشناسان استاندارد حضور ندارند و در شیفت‌های مختلف کاری عرضه می‌شود، اجرا می‌شود.

وی در رابطه با کالاهای وارداتی نیز گفت: در این طرح کالاهای وارداتی نیز که مشمول استاندارد هستند از مرکز خریداری و پس از مطابقت با ویژگی‌های استاندارد ملی مربوطه در صورت مغایرت کالا با استاندارد از طریق رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب تولیدات استان صنایع کشاورزی است، بیشترین کنترل در طرح طاها روی صنایع تبدیلی یا تولیدات صنایع تبدیلی مانند رب گوجه فرنگی، ترشی، مربا و

به خصوص آبلیمو انجام می‌گیرد. وی در مورد استاندارد آسانسورها نیز گفت: با توجه به اجرای اجباری استاندارد آسانسورها تمام آسانسورهایی که جدیدا نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در زمان صدور مجوز پایان کار توسط شهرداری‌ها به اداره استاندارد معرفی و بازرسی انجام می‌شود.

شفیعی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید به خصوص مواد غذایی به علامت استاندارد محصول توجه کنند.