ساری - نظیفه رستمی: در هفته دولت با اعتبار ۵۰۲‌میلیارد و ۱۶۱میلیون‌ریال ۲۷ طرح در بخش‌های انتقال و فوق توزیع در استان‌های مازندران و گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

بر اساس این گزارش، به منظور تامین برق مطمئن و پایدار ۱۶ طرح انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۳۱۶میلیارد و ۸۴۱‌میلیون‌ریال در استان مازندران و ۸ طرح انتقال و فوق توزیع در استان گلستان با اعتبار ۶۹میلیاردو ۳۵۰ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی خط ۶۳‌کیلوولت ایستگاه ۶۳/۲۳۰‌کیلوولت بابل - بابل ۲ با اعتبار ۱۹‌میلیارد‌ریال و ۲۷۰‌میلیون‌ریال و ساخت پست ۲۰/۶۳‌کیلوولت GIS گرگان ۵ و پست ۲۰/۶۳‌کیلوولت علی‌آباد در مجموع با اعتبار ۹۶‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌ریال آغاز شد.

بر این اساس، ایستگاه ۲۰/۶۳‌کیلوولت شهدای رینه لاریجان آمل وخط ۶۳ کیلو ولت تغذیه کننده آن از مهمترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت در مازندران هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

در مراسم افتتاح این طرح‌ها، ‌هاشمی، مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: ایستگاه ۲۰/۶۳‌کیلوولت شهدای رینه آمل دارای یک‌دستگاه ترانس ۱۵ مگاوات، یک‌دستگاه فیدرخط ویک دستگاه ترانس ۶۳کیلوولت و یک دستگاه فیدر ورودی ۲۰کیلوولت و۵ دستگاه فیدر خروجی ۲۰کیلوولت است که با اعتبار ۲۵۹۰۰‌میلیون‌ریال ساخته شده است. وی افزود: تامین برق مورد نیاز منطقه‌، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکین منطقه و تامین برق مستمر و مطمئن مشترکین منطقه از اثرات اجرایی این طرح است.

وی گفت: به منظور تغذیه ایستگاه ۲۰/ ۶۳‌کیلوولت شهدای رینه لاریجان آمل خط ۶۳ کیلو ولت دومداره سد لار- رینه لاریجان به طول ۳۶ کیلومتر مدار و با اعتبار ۲۰۵۳۰میلیون‌ریال ساخته شده است. ۳ طرح پست ۲۰/۶۳ ‌کیلوولت ساده بابل، خط ۲۳۰‌کیلوولت بابل - قائم‌شهر و خطوط ۶۳‌کیلوولت اطراف ایستگاه ۲۳۰‌کیلوولت بابل نیز از دیگر طرح‌های افتتاح شده این استان در زمینه برق هستند.

ایستگاه ۲۰ / ۶۳‌کیلوولت ساده بابل دارای یک‌دستگاه ترانس ۳۰ مگاوات، یک‌دستگاه فیدر ترانس ۶۳‌کیلوولت و یک‌دستگاه فیدر ورودی ۲۰‌کیلوولت با اعتبار ۸۰۰۰‌میلیون‌ریال ساخته شده است.

تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکین و تامین برق مستمر و مطمئن مشترکین از اثرات اجرایی این طرح گزارش شده است.

همچنین از اهداف دیگراین طرح‌ها تغذیه ایستگاه در حال ساخت ۲۰/۶۳/۲۳۰‌کیلوولت بابل، کاهش تلفات و افزایش پایداری شبکه انتقال خط دو مداره ۲۳۰‌کیلوولت بابل - قائم‌شهر به طول ۴۰ کیلومترمدار و با اعتبار ۶۶۸۰۰‌میلیون‌ریال است که در راستای افزایش پایدار و قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع بابل، کاهش تلفات و تامین انرژی مورد نیاز منطقه بابل خط دومداره ۶۳ ‌کیلوولت اطراف ایستگاه ۲۳۰‌کیلوولت بابل به طول ۶ کیلومترمدار با اعتبار ۱۶۵۰۰میلیون‌ریال ساخته شده است.

ایستگاه ۲۰/۶۳‌کیلوولت ساده جویبار نیز از دیگر طرح‌هاست که دارای یک دستگاه ترانس ۲۰ مگاوات، یک دستگاه فیدر ورودی ۲۰‌کیلوولت و یک دستگاه فیدر خروجی ۲۰‌کیلوولت است و با اعتبار ۶۰۰۰‌میلیون‌ریال ساخته شده است.