شیراز - محمد صداقت: مدیر پیشگیری از بیکاری سازمان کار و امور اجتماعی فارس از استمهال وام آن دسته از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی که کمتر از ۲‌میلیارد‌تومان بدهی معوق دارند، خبر داد.

نادر عزمی افزود: کارفرمایان اینگونه واحدهای فعال با مراجعه به سازمان صادرکننده مجوز تولید و تکمیل که به علت شرایط خاص اقتصادی با مشکل پرداخت تسهیلات بانکی مواجه شده‌اند، می‌توانند فرم‌های استمهال بدهی خود را ارائه کنند.

وی افزود: اینگونه درخواست‌ها در کمیته استان‌ها، مستقر در معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس بررسی و در صورت تایید به کمیسیون منتخب دولت پیشنهاد می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، کارفرمایان واحدهای اقتصادی که توان جذب نیروی جدید به دلیل کمبود نقدینگی و عدم توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران را ندارند، می‌توانند با مراجعه به ادارات کار شهرستان‌ها و ارائه درخواست و انتخاب نیرو از بین مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از پرداخت ۷۰‌درصد حقوق و ۱۰۰‌درصد حق بیمه آنها

معاف شوند.

عزمی خاطرنشان کرد: این امر تا زمانی که کارگران مشمول بیمه بیکاری هستند ادامه دارد و پس از اتمام مهلت قانونی پرداخت مقرری، ادامه همکاری با موافقت طرفین و پرداخت حقوق و مزایا توسط کارفرما امکان‌پذیر خواهد بود.