اصفهان - خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون حدود ۶۵‌درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان به فروش رسیده و ۳۵‌درصد سهام آن نیز در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

مهندس سید مصطفی الهی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در بازدید مدیران شرکت پالایش نفت بندرعباس از این واحد، با بیان این مطلب ادامه داد: خوشبختانه شپنا توانسته است رتبه چهارم بورس را از نظر ارزشی بازار به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت، سودآورترین شرکت پالایشی کشور است و سهام آن با نماد شپنا از اوایل سال ۸۷ در بورس اوراق بهادار عرضه شده است، گفت: با توجه به اینکه این شرکت به عنوان اولین شرکت پالایشی خصوصی محسوب می‌شود و

هیچ‌گونه تجربه‌ای دال بر چگونگی اداره این گونه شرکت‌های پالایشی در کشور وجود ندارد، اقدام به برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی راهکارهای بهبود به منظور اتخاذ رویکردهای مناسب در راستای تحقق اهداف شرکت برای ارتقای سطح رضایتمندی تمام ذی‌نفعان بالاخص مشتریان کرده و تاکنون با وجود مشکلات پیش رو توانسته به موفقیت‌هایی دست یابد و الگویی برای دیگر شرکت‌های پالایشی باشد. بر اساس این گزارش، از آنجایی که شرکت پالایش نفت بندرعباس مشمول اصل۴۴ قانون اساسی قرار گرفته و در شرف ورود به بخش خصوصی است، مدیران این شرکت از صنایع بزرگ اصفهان که تجربه خصوصی شدن دارند بازدید به عمل آوردند.