اراک - نیک عهد: به زودی سامانه ارتباط با مردم در شهرداری اراک راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی میری، شهردار اراک در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: تمام زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این طرح آماده شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه قرار نیست فقط مشکلات مردم را بشنود، افزود: مقرر شده است در این سامانه پس از شنیدن مشکلات، گزارشی از بررسی و رفع مشکل به فرد یا افراد تماس‌گیرنده در خصوص آن اعلام شود.

میری در ادامه همچنین از راه‌اندازی مرکز مطالعات شهری اراک تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز که به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد مردم و متخصصان امور شهری می‌توانند نظرات خود را در خصوص اداره شهر ارائه کنند و پس از بررسی، این نظرات به شهرداری و شورا برای تصمیم‌گیری نهایی اعلام خواهد شد.

شهردار اراک مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را از دیگر اقدامات دانست و گفت: این سیستم به زودی در منطقه سه شهرداری اراک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و پس از مدتی در سایر مناطق نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه اجرای ۳۱ مورد برنامه‌های مختلف را در فرصت باقیمانده تا پایان شورای سوم با در نظر گرفتن منابع مالی شهرداری اراک ضروری دانست و افزود: ایجاد ارتباط دو سویه با شورا در راستای تعامل و پیشبرد اهداف شورا ضروری است.

وی همچنین تعامل با دستگاه‌های اجرایی از قبیل دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر مانند آب و فاضلاب، مخابرات و شرکت برق را لازم دانست و گفت: از دیگر طرح‌ها که پتانسیل خوبی برای اجرا دارد جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های مختلف شهری است.

شهردار اراک اجرای سریع طرح‌های نیمه‌تمام مانند پل مشتاقی و پل سبحانی و زیرگذر میدان جهاد را ضروری دانست و گفت: این طرح‌ها به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

میری در ادامه گفت: به منظور رفاه حال مردم شهر اراک برنامه‌هایی نیز در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در نظر گرفته شده که به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در پایان کار کردن برای مردم را اولویت اقدامات شهرداری اراک اعلام کرد.