اصفهان - خبرنگاردنیای اقتصاد: استاندار اصفهان در نشستی با خبرنگاران ‌به تشریح دیدگاه‌های خود در‌باره مسائل مختلف شهر اصفهان پرداخت که مشکل کمبود آب مهم‌ترین آن بود.

سید علیرضا ذاکر اصفهانی در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران یکی از عمده ترین مشکلات اصفهان را مساله کمبود آب دانست. وی در خصوص تدابیر و اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل گفت: متاسفانه در گذشته شرایط خوبی در استان در خصوص مساله آب بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، اما طی نشستی با استاندار و مسوولان آب منطقه‌ای دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری به توافقات خوبی دست یافتیم که امیدواریم مشکلات آب دو استان حل شود. وی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با خشکسالی تدابیر لازم اندیشیده شده، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ابتدای سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری تونل سوم کوهرنگ خواهیم بود که با افتتاح آن بخشی عمده از کمبود آب حل می‌شود. همچنین تونل دیگری نیز به طول ۶۰ کیلومتر از کوه‌های بختیاری آّب لازم را به زاینده رود خواهد رساند.

میراث فرهنگی اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص وضعیت میراث فرهنگی اصفهان نیز گفت: متاسفانه در این خصوص کار خوبی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد این استان استحقاق بیشتری برای دریافت اعتبارات داشته و باید مسائل میراث فرهنگی با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های اصفهان اماکن تاریخی فراوانی وجود داشته که برخی از آنها در معرض تخریب قرار دارند، گفت: در شهرستان‌هایی مثل نایین و اردستان و برخی جاهای دیگر، آثار تاریخی و خانه‌های قدیمی فراوانی وجود داشته که در حال فراموشی و خراب شدن هستند و مطبوعات باید با ارائه گزارش از این موضوعات اطلاع‌رسانی کنند.

نقادی مطبوعات

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رسالت خبرنگاران در جامعه خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران نباشند، ‌درصدی از کارهایی که باید انجام شود صورت نخواهد گرفت و مطبوعات توانمند با نقدهای خود تاثیرات مثبتی می‌توانند روی مدیریت استان بگذارند. وی با درخواست از مطبوعات برای ارائه راهکار درباره مسائل مختلف خاطرنشان ساخت: از مطبوعات انتظار می‌رود راهکارهای مناسبی برای مسائل استان و شهر ارائه کنند.

برنامه‌های آتی

استاندار اصفهان در ادامه راه‌اندازی رادیو کاشان، مرکز نظریه‌پردازی دانشگاه اصفهان، پایگاه داده‌های اجتماعی استانداری و دائمی کردن کرسی غرب‌شناسی در دانشگاه اصفهان را از جمله اقدامات استانداری اصفهان در آینده نزدیک عنوان کرد.