تبریز - اسد فلاح: ۱۶ طرح صنعتی، عمرانی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس با حضور رییس مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد ارس نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ مگاوات برق و با سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۶۵۰‌میلیارد‌ریال، پالایشگاه با ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰بشکه و سرمایه‌گذاری ۱۱۰‌میلیارد‌ریال و کارخانه تولید کامیون و کامیونت با ۶۷‌میلیارد‌ریال سرمایه‌گذاری و کارخانه تولید عطروادکلن با پیش‌‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۰‌میلیارد‌ریال ازجمله طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شد. همچنین عملیات ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۸۰‌میلیارد‌ریال و مجتمع بزرگ تجاری ارس با صرف ۵۰۰‌میلیارد‌ریال، انبارهای اجاره ای به سرمایه‌گذاران با ۶/۷‌میلیارد‌ریال سرمایه‌گذاری و بلوار ورزش با صرف ۳۲‌میلیارد‌ریال اعتباروبلوار دانشگاه با برآورد هزینه ۱۲‌میلیاردریال و نمازخانه حوزه علمیه الزهراء از محل اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس آغازشد. در این مراسم فاز یک پارک کوهستان به وسعت پنج‌هکتار و با صرف ۵۰‌میلیارد‌ریال اعتبار توسط سرپرست مرکزمناطق آزاد کشور به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، مجتمع مسکونی ۳۶ واحدی ارس با اعتبار ۲۲‌میلیارد‌ریال، مجموعه خدمات گردشگری امامزاده‌های سید محمد آقا و شعیب با اعتبار ۱۶۰۰‌میلیون‌ریال، پارک سلامت و پارک ساحلی جمعا با ۶‌میلیارد‌ریال، منبع رسوب‌گیر و تصفیه آب صنعتی در شهرک صنعتی با ۶۶۰‌میلیون‌ریال و فاز ۲ ساختمان پردیسهای دانشگاهی بین‌المللی منطقه آزاد ارس با ۱۳‌میلیارد‌ریال به بهره‌برداری رسید.