قزوین - حجت فرزین: نمایشگاه فرهنگ و تجارت کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن به همت دفتر امور بین‌الملل و دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه با حضور کشورهای اندونزی، برونئی، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار و ویتنام به مدت ۱۰ روز برپا شد.

دکتر موسی‌خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ما در بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف شناسایی کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا که بازار بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران دارد، برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کشورها برای تجار و بازرگانان ایران شناخته شده نیستند، افزود: هدف این است که دانشجویان، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ما از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حضور در بازارهای این کشورها استفاده کنند.

وی در ادامه دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه را شناسایی واردکنندگان بازارهای مختلف و انتخاب خریدار دست اول دانست. بر اساس این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طی تعاملی که با سفارتخانه کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا انجام داده زمینه تعاملات خوبی را از حیث تعاملات علمی، فرهنگی فراهم کرده است، به طوری که طی چند ماه گذشته از سوی مسوولان سفارتخانه‌ها پیشنهادهای خوبی را در زمینه همکاری دو جانبه داشته‌ایم.