اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ‌از مجموع ۱۱۰ دهنه چشمه و آبگرم معدنی تنها ۶۲ آبگرم در استان اردبیل قابل سرمایه‌گذاری است. علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما‌ افزود: ‌تاکنون ۱۱۰ دهنه چشمه شامل ۷۵ دهنه چشمه آبگرم و ۳۵ دهنه چشمه آب سرد در استان اردبیل شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ مورد از این چشمه‌های آب معدنی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد:‌ پرآب‌ترین، اسیدی‌ترین و گرم‌ترین چشمه‌های معدنی کشور در اردبیل است. حیدری ادامه داد: ‌تاکنون ۷ دهنه از این چشمه‌ها با اجاره ۳۰ ساله به بخش خصوصی واگذار شده و در کنار آنها مجتمع‌های آب‌درمانی تاسیس و راه‌اندازی شده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: ‌برای بهره‌گیری از قابلیت‌ آب‌های معدنی استان شهرک تخصصی آب در منطقه برجلو در شهرستان نیر ساخته و چند شرکت بخش خصوصی برای تولید بسته‌بندی ‌آب معدنی و نیز ساخت مجتمع‌های آب‌درمانی در آن سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی خواستار مشارکت و حضور فعال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت آب‌های معدنی استان اردبیل شد و افزود:‌ استان اردبیل با این تعداد چشمه آبگرم به عنوان قطب آب‌های معدنی کشور شناخته شده؛ ولی متاسفانه استفاده چندانی از این چشمه‌ها نمی‌شود.