دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اعلام کرد: طی یک ماه اخیر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان ۲۰۰‌درصد رشد داشته است.

رضا طاهری با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب واگذاری زمین برای ساخت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها است، تصریح کرد: در حالی که در ۶ ماه نخست امسال تنها ۹ هکتار زمین به بخش خصوصی واگذار شده است، اما در یک ماه اخیر و در راستای اجرای اصل۴۴ قانون اساسی برای واگذاری امور به بخش خصوصی، حدود ۲۵هکتار زمین به این بخش واگذار شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز به میزان ۶۰ هکتار متقاضی زمین برای ساخت واحدهای صنعتی در استان وجود دارند که وضعیت این تقاضاها در حال بررسی و اخذ استعلامات امکانات زیربنایی آب، برق و گاز مورد نیاز در این واحدها است.طاهری در ادامه با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان خاطرنشان کرد: براساس قوانین موجود دستگاه‌های مرتبط با امور زیرساختی از جمله خطوط گاز، آب، تلفن، برق، جاده دسترسی و... باید اقدام به تامین این زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌ها کنند و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز به عنوان متولی تامین زیرساخت‌ها به جد پیگیر زیرساخت‌های مورد نیاز و امکانات زیربنایی است.رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه بسیاری از واحدها در صورت حمایت و بهره‌برداری، تولیدات آنها به مرحله صادرات خواهند رسید، شتاب توسعه صنعتی استان و واحدهای صنعتی را در گرو حمایت دولت و اجرای مصوبات قانونی این بخش دانست. وی در عین حال زیباسازی شهرک‌ها، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی، حمایت از متقاضیان بخش صنعت در شهرک‌های صنعتی، استقرار واحدهای خدماتی مورد نیاز در شهرک‌ها برای تسهیل در تقاضای واحدهای صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی برای مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی و حمایت از برنامه توسعه خوشه‌های صنعتی استان را جزو اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد.

بر اساس این گزارش استان خوزستان در حال حاضر دارای ۳۳ شهرک صنعتی و ۳۴ ناحیه صنعتی مصوب و ۲۷ شهرک و ۱۱ ناحیه صنعتی در حال واگذاری زمین به متقاضیان است.