دنیای اقتصاد - بیرجند- حمید قربانی: رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی گفت: میزان کل صادرات بازارچه‌های مرزی استان در آبان ماه جاری به ارزش ۱۱ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۱۶ دلار بوده است.

نادر میرشکار با اشاره به عملکرد بازارچه‌های مشترک مرزی استان خراسان جنوبی در آبان ماه جاری افزود: میزان کل صادرات بازارچه‌های مرزی استان در ماه گذشته به ارزش ۱۱ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۱۶ دلار بوده که از این میزان بیشترین صادرات از طریق بازارچه یزدان به ارزش پنج میلیون و ۳۷۴ هزار و ۸۷۷ دلار صورت گرفته است.

رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی افزود: همچنین کمترین میزان صادرات طی این مدت از طریق میل ۷۳ به ارزش یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۰۸ دلار صورت گرفته است.

میرشکار کالاهای صادراتی از بازارچه‌های مرزی استان را شامل خرما، ‌رب، تافی، مواد غذایی، لوله خرطومی، لوله و شیلنگ و مصالح ساختمانی و ژاکت کشباف عنوان کرد.

به گفته وی در این مدت میزان کل واردات بازارچه‌های مذکور ۱۵۶ هزار و ۸۱۶ دلار بوده که بیشترین میزان واردات، مربوط به بازارچه یزدان به ارزش ۴۰ هزار و ۸۱۶ و کمترین میزان واردات مربوط به بازارچه دوکوهانه به ارزش ۱۱۶ هزار دلار بوده است. رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی برگه زردآلو، عدس و شاهدانه را از جمله کالاهای وارداتی این بازارچه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: طی این مدت هیچگونه وارداتی از طریق میل ۷۳ و ۷۸ صورت نگرفته است.