دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی بی‌بالانی: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر با اشاره به کمبود اعتبارات مالی بخش ساماندهی، از نیاز ۴۶ میلیارد تومانی برای خروج دامداران و جنگل‌نشینان این شهرستان خبر داد.

سید مرتضی صادقی افزود: شهرستان رضوانشهر به لحاظ دارا بودن تعداد دامداران ساکن در حوزه منابع طبیعی و عرصه‌های ملی از شهرستان‌های برتر استان است و هم اکنون بیش از ۱۵۳ هزار راس دام و ۹۳۱ خانوار جنگل‌نشین در این عرصه‌ها حضور دارند که برای خروج آنها بیش از ۴۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با خروج این تعداد دام و خانوار جنگل نشین، ۴۶۵ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان رضوانشهر آزاد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر گفت: از آغاز طرح ساماندهی تاکنون ۴۴ هزار و ۸۰۰ راس دام و ۳۳۷ خانوار جنگل نشین با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان از جنگل‌های این شهرستان خارج شده‌اند که این امر منجر به آزادسازی بیش از ۱۶ هکتار از عرصه‌های ملی شده است. بر اساس این گزارش، شهرستان رضوانشهر دارای بیش از ۷۰ هزار هکتار عرصه ملی است که از میزان ۶۶ هزار هکتار واجد شرایط اخذ سند، تاکنون برای بالغ بر ۹۰ درصد عرصه‌های مورد نظر به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند مالکیت اخذ شده است.