دنیای اقتصاد - شیراز - محمد صداقت: فرماندار شیراز توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان فارس را در بخش کشاورزی مناسب اعلام کرد و گفت: در بخش کشاورزی به خودکفایی و خود اتکایی رسیده ایم که این امر مرهون برنامه‌ریزی‌های مدون در این بخش است. ابراهیم عزیزی در بازدید از ۷۰ غرفه نمایشگاه دستاوردهای بخش کشاورزی استان فارس در عین حال در خصوص رشد صنایع تبدیلی گفت: استان فارس نتوانسته در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی موفق باشد و در حال حاضر صنایع تبدیلی متناسب با رشد بخش کشاورزی نبوده و ظرفیت استان بسیار بیشتر از ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی در مقطع کنونی است. وی گفت: صنایع تبدیلی می‌تواند چرخه تولید در بخش کشاورزی را در استان فارس تکمیل کند که این امر در گروی گام برداشتن به سمت صنعتی شدن استان است.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: منظور از صنعتی شدن استان، غفلت و کم توجهی به بخش کشاورزی نیست، بلکه این امر با هدف ارتقا و رشد بخش کشاورزی با صنعتی شدن آن است که موجب صرفه‌جویی در استفاده از منابع خاکی و آبی شده و علاوه بر آن در بحران‌هایی همچون خشکسالی خسارت‌ها را کاهش می‌دهد.

عزیزی با بیان اینکه در توسعه استان فارس نمی‌توان تک بعدی حرکت کرد، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هر دو بخش کشاورزی و صنعت همپای یکدیگر رشد و توسعه پیدا کنند.