دنیای اقتصاد - کرمانشاه - سید عباس کشمیری: کلنگ احداث نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه به زمین زده شد. سید داریوش‌هاشمی، استاندار کرمانشاه در مراسم آغاز ساخت این نمایشگاه با توجه به تعریف ویژه از یک نمایشگاه بین‌المللی گفت: این نمایشگاه باید برای همه اقشار مختلف مردم پایگاه و جایگاه خلاقیت‌ها و نشان دادن توانمندی‌ها باشد. نلسون حضرتی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ایجاد یک نمایشگاه بین‌المللی در کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و خط مرزی وسیعی که با عراق دارد، گفت: نمایشگاه فعلی که در پارک شاهد قرار دارد نمی‌توانست پاسخگوی حضور نمایشگاهی شرکت‌های داخلی و استان‌های همجوار و در عین حال جایگاهی برای عرضه و معرفی کالاهای ایرانی برای بازرگانان عراقی باشد، به این دلیل توجه به نمایشگاه مناسب با فضای قابل توجه به گونه‌ای که بتواند بخش‌های مختلفی را که مورد نیاز شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و بازدیدکنندگان باشد در خود جای دهد، از مدت‌ها قبل مورد توجه مسوولان قرار گرفت و نسبت به این امر اقدامات لازم انجام شد.

وی زمان تعیین شده برای احداث این نمایشگاه را دو سال اعلام و تصریح کرد: گروه بین‌المللی کنسرسیوم «ره‌شهر» مسوول انجام مطالعات این پروژه است.

بنکداری، نماینده گروه مشاوره بین‌المللی «ره شهر» نیز گفت: وسعت سایت نمایشگاه جدید کرمانشاه حدود ۶۰ هکتار است که با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری امیدواریم به ۸۰ هکتار افزایش یابد. وی اظهار کرد: این نمایشگاه در چند فاز اجرا می‌شود و فضاهای مختلفی از قبیل فضاهای سرپوشیده و روباز برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی، فصل و تخصصی، فضاهای بازرگانی، اداری، تفریحی و ورزشی، رفاهی، آموزشی، مذهبی، خدماتی، پشتیبانی و... را شامل می‌شود. وی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است با احداث کامل این نمایشگاه حدود ۲۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه در زمینی به وسعت ۸۰ هکتار جنب دهکده المپیک ساخته می‌شود.