دنیای اقتصاد - اصفهان - مرتضی راعی: شهردار استان اصفهان گفت: بهره‌برداری از فاز سوم پل روگذر امام خمینی (ره) به طول حدود یک‌هزار و ۶۰۰ متر حد فاصل تقاطع امام رضا (ع) تا تقاطع بهارستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد در ارتباط با احداث بزرگراه دو طبقه امام خمینی (ره) افزود: این طرح یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های عمرانی در زمینه حمل و نقل در کشور است و ارتباط مستقیمی بین رینگ چهارم یا همان رینگ حفاظتی و رینگ سوم شهر اصفهان دارد که طول مصوب پل روگذر آن بیش از پنج کیلومتر در امتداد خیابان امام خمینی در شمال غرب اصفهان و از پارک قلمستان شروع و تا بعد از تقاطع بهارستان ادامه خواهد داشت.

شهردار استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله اول به طول پنج کیلومتر شامل سه فاز اجرایی بوده که فاز اول این پروژه به طول یک‌هزار و ۹۲۳ متر و از تقاطع شریف تا تقاطع امام رضا (ع) و فاز دوم آن نیز به طول یک‌هزار و ۱۹۲ متر از تقاطع شریف تا پارک قلمستان است. وی تصریح کرد: مرحله اول با هزینه اجرایی بالغ بر۳۵۰ میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به صورت رسمی با حضور ریاست جمهوری در اختیار شهروندان قرار گرفت، این درحالی است که برای آزادسازی این دو فاز بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال صرف شده است. سقاییان‌نژاد با اشاره به فاز سوم طرح پل روگذر امام خمینی (ره) گفت: این فاز به طول یک‌هزار و ۶۰۰ متر حدفاصل تقاطع امام رضا (ع) تا تقاطع بهارستان است که تا پایان سال جاری با هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار اصفهان با اشاره به مشخصات فنی پل روگذر امام خمینی (ره) افزود: این پل به‌صورت پل بتنی به عرض متغیر ۲۲ تا ۳۶متر است که امکان عبور وسایل نقلیه را در دو خط عبوری در یکی از باندهای رفت و برگشت میسر می‌کند.

وی ساخت پل روگذر و بزرگراه دوطبقه امام خمینی (ره) را دارای ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد ترافیکی معرفی و اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز طراحی این بزرگراه دوطبقه، امکان ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل عمومی، نظیر تراموا و اتوبوس پرسرعت (BRT) در زیر پل روگذر است که از وسط دو باند طبقه همکف بزرگراه عبور می‌کند. سقاییان‌نژاد با اشاره به آزادسازی عملیات اجرایی پروژه امام خمینی (ره)گفت: با توجه به عرض خیابان امام خمینی، در محل رمپ‌های ورودی و خروجی و تامین عبور و مرور کنارگذرها در محدوده پارک قلمستان، چهارراه امام رضا (ع) و تقاطع شریف به میزان محدودی نیاز به آزادسازی بوده است که با استقرار مسوول مربوطه به عنوان مدیر آزادسازی خیابان امام خمینی در محل پروژه، مقاطع مورد نیاز با صرف کمترین زمان و هزینه و اغلب با واگذاری امتیاز به مالکان، آزادسازی شد.