دنیای اقتصاد - قزوین - لیلا بیگدلی: شهردار قزوین از تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین خبر داد. مسعود نصرتی، در جلسه توجیهی تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، طرح تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین باید تا ۳۰ تیرماه سال جاری به شورا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک گروه کارشناسی جهت تدوین این برنامه تشکیل شد، ولی با تصویب طرح قزوین + ۲۰ تقارن پیدا کرد، افزود: قرار دادن چند سرفصل مهم با تصویب طرح «قزوین + ۲۰» به برنامه ۵ ساله شهرداری قزوین باعث شد منتظر تصویب این طرح باشیم و شورای اسلامی شهر هم با این موضوع موافقت کرد.

نصرتی با بیان اینکه با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده در گذشته و تجربیات شهرهای کلان، تدوین این برنامه در اولویت کاری شهرداری است، افزود: طی یک سال گذشته تغییرات بسیاری در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی صورت گرفته، بنابراین علاوه بر به روز کردن اطلاعات باید مباحثی از جمله هدفمند کردن یارانه، ورود سرمایه‌گذاران به شهر قزوین، طرح قزوین + ۲۰، ارزش افزوده و استقرار چند وزارتخانه در شهر قزوین را وارد این برنامه کنیم.

شهردار قزوین افزود: تدوین برنامه ۵ ساله باعث خواهد شد، براساس یک الگو حرکت کرده و حتی بدانیم برای بودجه نویسی سال ۹۰ باید روی کدام موضوعات بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد برنامه و دغدغه‌های شهرداری‌ها یکسان است، افزود: کپی کردن از تجربیات کلان‌شهرها کار منطقی نیست و در تدوین این برنامه باید روی تفاوت‌ها بیشتر تاکید شود.

نصرتی تصریح کرد: به دلیل کمبود وقت ۶ کارگروه تخصصی تشکیل شده است تا در مدت زمان باقیمانده این برنامه تقدیم شورای اسلامی شهر شود.