دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: رییس شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان گفت: در حال حاضر سالانه حدود ۹۸ میلیون تن کالا از پنج محور اصلی استان جابه‌جا که این میزان کالا توسط ۲۰هزار کامیون در روز انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه و ترابری استان هرمزگان، خداداد مقبلی در نشست شورای حمل‌ونقل هرمزگان با بیان اینکه تنها ۷ درصد از کالاها در استان توسط شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود، اظهار کرد: ۹۳ درصد کالای صادراتی و وارداتی از طریق جاده‌ها به سایر نقاط انتقال داده می‌شود.

وی در ادامه افزود: نقش هرمزگان در کریدور شمال جنوب نقش برجسته‌ای است، به نحوی که ۶۰ درصد کالاهای جابه‌جا شده در کشور مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه هرمزگان از ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه و ۱۲ هزار و ۶۳۴ دستگاه سازه پل برخوردار است، افزود: ارزش تاسیسات جاده‌ای در هرمزگان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان در ادامه با بیان اینکه توسعه و حراست از این میزان طول جاده با توجه به اقلیم استان از اهداف مهم اداره کل است، افزود: در هرمزگان در راستای نزدیک شدن به استانداردها در بخش راه روستایی

۶هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این راه‌ها مورد نیاز است که هم اکنون ۲هزار ۶۰۰کیلومتر آن ساخته شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تهیه طرح چشم‌انداز ۲۰ ساله راه‌های مواصلاتی استان هستیم، اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته طی پنج سال آینده میزان تردد کامیون‌ها در جاده‌های استان روزانه به ۶۴ هزار دستگاه می‌رسد.

رییس شورای حمل‌ونقل هرمزگان با بیان اینکه در بسیاری از کشورها به بخش ریلی در راستای جابه‌جایی کالا توجه ویژه‌ای می‌شود، ابراز کرد: توسعه این ظرفیت در حمل‌ونقل مهم و حائز اهمیت است که در سفرهای استانی به این موضوع توجه شده و با اجرایی شدن آن علاوه بر ارتقای بخش حمل‌ونقل ریلی کاهش ترافیک و ایمنی بیشتری در جاده‌های استان را شاهد خواهیم بود.