دنیای اقتصاد - اراک - مجید نیک عهد: استاندار مرکزی از کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال املاک که در این استان به ۶۰ برابر رسیده بود و بازگشت آن به نرخ اولیه خبر داد. شعبانی‌فرد در سومین جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه مالیات نقل و انتقال ملک که در کل کشور قرار بود اجرا شود فقط در استان‌های قم و مرکزی اجرا شد، افزود: در استان قم پس از یک ماه از اجرا چون با اعتراض انبوه‌سازان مواجه شد، اجرای این قانون متوقف و تنها این افزایش نرخ از سال گذشته تاکنون در استان مرکزی اجرا می‌شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم فوریت جلسه‌ای با حضور هفت نفر از اعضای اصلی شورای مسکن که در بحث تصویب این نرخ‌گذاری نقش داشته‌اند، تصریح کرد: به زودی جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی و مدیران کل جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، ‌سازمان امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی همچنین رییس انبوه‌سازان و شهرداری تشکیل و قیمت‌ها به همان نرخ اولیه باید بازگردانده شود.

عباسی، مدیرکل بنیاد مسکن نیز با بیان اینکه این نهاد در اجرای تعهدات خود در بخش مسکن مهر ۱۴۴ درصد جلوتر عمل کرده بحث مالیات، دارایی، خدمات برق، گاز و آب و پرداخت تسهیلات بانکی برای زنان سرپرست خانوار، نخبگان و معلولان همچنین ضامن بانکی را از جمله مشکلات مشمولین طرح مسکن مهر برشمرد.

در این خصوص نیز استاندار مرکزی با بیان اینکه همه راه‌ها برای آماده‌سازی مسکن مهر باید تسهیل شود، تصریح کرد: به منظور همراهی با واجدین شرایط مسکن مهر و متقاضیان این مسکن بانک‌ها باید ضامن غیرکارمند را نیز برای اعطای تسهیلات بپذیرند.