دنیای اقتصاد - مشهد- فاطمه رمارم: وزیر مسکن و شهرسازی سهمیه استان خراسان رضوی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را در سال‌های ۸۷ و ۸۸ تقریبا ۲۴ هزار واحد دانست و گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد از سهمیه سال ۸۷ جذب شده است. مهندس علی نیکزاد در مشهد با اعلام این مطلب گفت: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود ندارد و مردم می‌توانند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۷۰ شهر در خراسان رضوی، گفت: از این تعداد، جمعیت ۵۷ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر است که برای آنها زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و می‌توانند با نظر شورای مسکن استان ۱۵۰ مترمربع به صورت ویلایی، دو طبقه یا حداکثر سه طبقه بسازند.

نیکزاد اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی نیز ۱۵ میلیون تومان وام در اختیار افراد قرار می‌گیرد و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز در استان مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: ۱۳شهر استان نیز دارای جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر هستند که از جمله آنها شهر مقدس مشهد است که در این شهر طبق آمار ۴۲ هزار نفر فاقد مسکن هستند؛ اما ۱۲ هزار و ۹۵۰ نفر در طرح مسکن مهر ثبت‌نام شده اند.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: شهر جدید گلبهار و شهر جدید بینالود و محله‌ای تحت عنوان قرقی برای افراد ثبت‌نام شده در طرح مسکن مهر مشهد در نظر گرفته شده و برای ایجاد تاسیسات زیربنایی در این مناطق اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه شهر گلبهار تاسیسات زیربنایی خوبی دارد، افزود: در فکر اصلاح راه ارتباطی این شهر با مشهد هستیم.

نیکزاد با اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد با انبوه سازان برای ساخت و ساز در گلبهار، گفت: همه تعاونی‌هایی که در شهر گلبهار زمین گرفته‌اند، یک ماه فرصت دارند تا ساخت و ساز را شروع کنند، در غیر این صورت قراردادشان لغو می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: با این حال عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر در شهر مقدس مشهد عقب است و امیدوارم با پشتیبانی استاندار و سایر مدیران اجرایی استان این کار پیش رود.

نیکزاد درباره عدم استقبال مردم از واحدهای مسکونی مهر که قرار است در منطقه قرقی مشهد ایجاد شود نیز اظهار کرد: برای زیرسازی، انتقال آب، برق، گاز، تلفن و آسفالت این شهر نیز کمک می‌شود.