دنیای اقتصاد - کاشان - سید حسین صدری: فرماندار کاشان گفت: بزرگراه کاشان - مشهد اردهال تا شهرستان دلیجان ادامه می‌یابد. حسینعلی حاجی، طرح ساخت این بزرگراه ۴۵ کیلومتری را از جمله مصوبات سفر نخست رییس‌جمهوری عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی در حال انجام است .

وی افزود: با توجه به اهمیت دسترسی مسیر کاشان - مشهد اردهال به دلیجان، مقرر شد معاونت امور عمرانی استانداری مرکزی، ادامه این بزرگراه را از مشهد اردهال به دلیجان در سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی در فهرست طرح‌های پیشنهادی برای تصویب در هیات‌وزیران قرار دهد.

فرماندار کاشان مصوبات نشست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با فرماندار دلیجان را یادآور شد و گفت: قرار شد، طرح مطالعاتی جاده روستای «قالهر» توسط اداره‌کل راه‌وترابری استان مرکزی تهیه شود و به هر میزانی که این استان برای اجرای طرح هزینه کند، استانداری اصفهان نیز اعتبار اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: این روستا در شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی قرار دارد، اما بیشتر امور مردم این روستا در کاشان انجام می‌شود. به گفته وی، طول این جاده ۵/۱۳ کیلومتر است که دو سوم آن در استان مرکزی قرار دارد.

حاجی در مورد اجرای جاده حرم تا حرم (حرم حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) نیز اظهار کرد: در این نشست مقرر شد، اداره‌کل راه‌وترابری استان اصفهان با همکاری معاونان امور عمرانی برای تسریع در اجرای طرح ماده ۳۲ که در آن باید مجوزهای خاصی برای اجرای طرح صادر شود، این مساله را پیگیری کنند.

به گفته وی، اداره‌کل راه‌وترابری استان قم با حمایت و پشتیبانی معاونت امور عمرانی استانداری قم هماهنگی‌های لازم را در مسیر حد فاصل وسف - رحق در حوزه استحفاظی استان قم برای عملیات آزاد‌سازی به منظور تسطیح و خاکبرداری با مسوولیت اجرایی فرمانداری کاشان به عمل آورد.