دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۴ خراسان جنوبی به عنوان استانی پیشگام به صورت حرفه ای در ساخت و ساز مطرح بوده و از اولین استان‌هایی است که آیین‌نامه مجریان ذی‌صلاح را اجرایی کرده است. حسین برزگانی با بیان اینکه اولین شناسنامه‌های فنی و ملکی متعلق به خراسان جنوبی است از ساخت‌وساز‌های باکیفیت در سطح استان توسط شرکت‌های عضو انجمن ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ شرکت از اعضای این انجمن پروانه مجری ذی‌صلاح دریافت کرده‌اند و در پروژه‌های مسکن مهر در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی و اجرایی هستند.برزگانی با اشاره به اینکه شرکت‌های انجمن در شش رشته رتبه‌بندی شده‌اند، یادآور شد: ۱۷۱ شرکت در رشته ساختمان، ۴۶ شرکت در رشته تاسیسات و تجهیزات ،۸۰شرکت در رشته آب، ۳۹ شرکت در رشته برق و ۶ شرکت در رشته ارتباطات دارای رتبه‌بندی هستند.

وی ظرفیت اجرایی مجریان استان برای اجرای ساختمان‌های مسکونی را ۷۸۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: با این ظرفیت علاوه بر اجرا شدن پروژه‌های استانی، خراسان جنوبی از لحاظ نیروی فنی و اجرایی بی‌نیاز است و به خارج استان نیز توان ارائه خدمات را دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی خراسان جنوبی گفت: در راستای اهداف اساسنامه، انجمن با داشتن نماینده در اکثر دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط همچون اداره دارایی، سازمان کار و امور اجتماعی، هیات بدوی، سازمان تامین اجتماعی، کمیته پیمان شورای فنی استان به دفاع از حقوق اعضا پرداخته است.برزگانی سرمایه گذاری در راستای اطلاعات فنی و اجرایی اعضای خود در کمیته‌های آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در انجمن عنوان و تصریح کرد: ۱۱ کمیته تخصصی زیرمجموعه انجمن هستند که در این دوره ۶ ساله خدمات زیادی را به اعضا ارائه کرده‌اند.