دنیای اقتصاد - اصفهان - مهدی فولادگر: پس از آنکه استاندار اصفهان، یکی از دو دغدغه اصلی مدیریت خویش در سال‌جاری را حل مشکلات خشکسالی و افزایش اشتغال دانست، اعضای شورای اسلامی استان اصفهان، در آخرین نشست این شورا، نگرانی جدی خویش را از بحران کم آبی خاطرنشان کردند. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رییس شورای اسلامی استان اصفهان، در این نشست کمبود آب را مهم‌ترین دغدغه این شورا و مدیریت شهری اصفهان بیان کرد و با اشاره به جایگاه نظارتی شوراهای اسلامی، گفت: بررسی مشکل کمبود آب باید به عنوان یکی از وظایف شورای اسلامی استان در دستور کار این شورا قرار گیرد.حاج رسولی‌ها، پیگیری این مشکل و تامین اعتبارات لازم برای تسریع در اجرای تونل‌های آبرسانی در شورای‌عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان هم در این جلسه از پایان عملیات اجرایی تونل خدنگستان در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

محمد علی طرفه، در جمع اعضای شورای اسلامی استان اصفهان، تونل خدنگستان را با طول ۱۲ کیلومتر، در طرح آبرسانی به سد زاینده‌رود دارای اهمیت زیاد دانست و افزود: با بهره‌برداری از این طرح، امکان انتقال سالانه

۷۰ میلیون مترمکعب، آب به سد زاینده‌رود، فراهم می‌شود. وی به اجرای طرح تونل سوم کوهرنگ به طول ۲۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: از این مقدار حدود یکصد و سی متر دیگر باقیمانده است. وی گفت: با پایان عملیات اجرایی این تونل، یکصد میلیون مترمکعب آب به حوضه زاینده‌رود منتقل خواهد شد. مهندس طرفه، در بخش دیگری از سخنان خود، به پدیده خشکسالی در حوضه زاینده رود و فلات مرکزی در سال‌های اخیر اشاره کرد و از وقوع دو دوره خشکسالی در این مناطق در ۱۲ سال گذشته خبرداد و گفت: در سال‌های ۸۳ تا ۸۶، در مجموع ۵ میلیارد و پانصد میلیون مترمکعب، ورودی آب به سد زاینده رود بوده که این میزان با وجود شرایط خشکسالی جدید، به ۳ میلیارد و هفتصد مترمکعب کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان، از کاهش ۱۰ تا ۴۰ درصدی بارندگی در نقاط مختلف استان و کاهش حدود ۵۰ درصدی حجم ورودی آب زاینده رود، در سال‌جاری خبر داد و افزود: در تمام نقاط استان، وضعیت بارندگی امسال، کاهش نشان می‌دهد.