دنیای اقتصاد - خراسان رضوی - فاطمه رمارم: رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: رونق بازار سهام می‌تواند وضعیت اقتصادی استان را سامان داده و از سوءاستفاده‌ها و دلالی‌ها جلوگیری به عمل آورد. جواد آرین منش با تاکید بر اینکه رسیدن به رتبه یک کشوری باید در برنامه‌های سال‌جاری محقق شود، افزود: زعفران خراسان قابلیت حضور در بورس اختصاصی منطقه خراسان را دارد و در صورتی که بورس زعفران در استان خراسان راه‌اندازی شود ما می‌توانیم در صادرات برند‌سازی و ثبات اقتصادی موفق‌تر شویم.

وی همچنین گفت: امروز با کارگزاری‌های پراکنده، بورس خراسان خوب کار می‌کند، اما اگربخواهیم حضور پررنگتر مردم را در بورس داشته باشیم باید تالاری متمرکز برای بورس در نظر بگیریم و این امر باعث افزایش اعتماد شهروندان می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان رضوی نیز گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال ۸۹ شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار از ۱۸ هزار و۳۵۳ واحد به ۲۳ هزار و ۲۹۵ واحد افزایش یافته است و بورس مشهد در طول سال ۸۹ از رشد ۳۱۷ درصدی (از نظر ارزش معاملات) برخوردار بوده و تعداد ۷ هزار و ۳۴۸ میلیون سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال مورد دادوستد قرارگرفته است.

وی ادامه داد: مشهد بعد از اصفهان در رتبه دوم کشوری قرار دارد و سهم معاملات بورس مشهد از کل مناطق برابر ۷/۱۷ درصد بوده و با شهر اصفهان که در رتبه اول قرار دارد تنها ۲ درصد اختلاف داریم و البته از نظر جذب سهامداران جدید دارای رتبه اول در سال ۸۹ است. خدادوست افزود: در گذشته تالاری برای بورس وجود داشت که به دلیل اینکه برای سهامداران و کارگزاران هزینه‌های سربار داشت نیازی به احداث مجدد آن احساس نمی‌شود.

وی همچنین گفت: وجود تالارهای اختصاصی می‌تواند راهی برای بهبود دسترسی عمومی باشد و دیگر کسی برای گرفتن اطلاعات بورس ملزم نمی‌شود به مرکز کلانشهرهای بزرگ برود و وقت و هزینه اضافی تلف کند.